چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دنیا اگر بخواهد از این وحشی گری‌ها نجات پیدا کند باید به نوع تفکر شهید آیت الله مطهری روی آورد و هیچ راه دیگری جز این وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در آستانه ۱۲ اردیبهشت و روز معلم در دیدار با اعضای شورای عالی بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی ضمن بزرگداشت مقام استاد شهید آیت الله مطهری، اظهار کرد: روز معلم، روز علم است و آن دیدگاهی که شما در نظام جمهوری اسلامی به علم، معلم و بزرگداشت روز، هفته، سال و همه عمر معلم دارید با آن چیزی که در دنیا وجود دارد، فرق می کند.

وی افزود: به هر گوشه این کره خاکی که نگاهی می اندازیم، علم، معلم، کار و کارگر به چشم می خورد که بسیار ارزشمند است اما ارزش مطلق محسوب نمی شوند، زیرا همه اینها ابزارند و آن چیزی که به علم، معلم، کار و کارگر ارزش می دهد جنبه ایمانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ویران کردن شهرها، به آتش کشیدن مردم و خانه هایشان، کشتن مردها و زن ها و آواره کردن انسان ها اقداماتی است که در دنیا می گذرد و همه آنها نیز توسط علم و با کار و کارگر صورت می گیرد، لذا همه این ابزارها به یک یا چند و میلیون ها انسان برمی گردد که قیافه انسان دارند، اما بدترین نوع درندگان هستند، این علم، دانش، صنعت و تکنیک هیچ ارزشی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، علامه شهید مرتضی مطهری به عنوان اسوه قرار می گیرد، رمزش در دیدگاه ایمان است.

وی بیان داشت: اگر چنانچه بخواهد انواع و اقسام تکنیک‌های جهان که به وسیله دانشمندان انجام می شود و آثار آن جز ضرر، تباهی، قتل، غارت، کشتار و آوارگی و ظلم، چیز دیگری نیست، ارزش پیدا کند باید مقید به آن علم، عمل، کار، معلم و مربی جهت داری شود که در جهت رشد انسانی  و در سیر الی الله حرکت می کند.

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: دنیا اگر بخواهد از این وحشی گری‌ها نجات پیدا کند باید به نوع تفکر شهید آیت الله مطهری(قدس سره) روی آورد و هیچ راه دیگری جز این وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انسان در سایه ی ایمان است و ایمان مکمل همه ی اعمال است والا ارزشی ندارند.

وی ادامه داد: ما نسبت به روز، هفته و بلکه سال و عمر معلم خیلی سرمان را بالا می گیریم زیرا حرف برای گفتن داریم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ابراز داشت: دنیا فردی که حرفی برای گفتن داشته باشد را خفه می کند و قصد دارد تا ما را نیز خفه کند، اما نمی تواند زیرا ما حرفی برای گفتن داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تنها راه علاج دنیا این است که باید ایمان به معنی صحیحش ضمیمه شود، افزود: گویی علامه مطهری را خداوند متعال در این مقطع از زمان آفرید که او پیامش به دنیا برای آمادگی جهان جهت ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) باشد.

وی در پایان گفت: از علامه طباطبایی آمده است که فرمودند" وقتی آیت الله مطهری وارد بر حوزه درسم می شد به من حالتی غیر عادی دست می داد و این یعنی اینکه استاد در شاگردش ذوب می شود."

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha