سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضرت خدیجه

حوزه/ آن بانو زنی تاجر و متمول از قریش بود و با وجود همه طعنه ها و خواستگارانی که از بزرگان قریش داشت، حاضر به پذیرش همسری با جوانی شد که هنوز مبعوث به پیغمبری نشده بود و در عین حال از جایگاه مالی هم برخوردار نبود.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش زن در زندگی فردی، معنوی، اخروی، اجتماعی، تربیتی و... همسر گفت: یکی از مسائلی که در طول تاریخ در زندگی مردم و شخصیت های بزرگ سیاسی مطرح بوده و به عنوان رمز موفقیت بیان کردند، همراهی فکری و هم نظری با همسرشان بوده است و این مسئله به خوبی در زندگی حضرت خدیجه(س) مشهود است.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: آن بانو زنی تاجر و متمول از قریش بود و با وجود همه طعنه ها و خواستگارانی که از بزرگان قریش داشت، حاضر به پذیرش همسری با جوانی شد که هنوز مبعوث به پیغمبری نشده بود و در عین حال از جایگاه مالی هم برخوردار نبود.

این مشاور امور خانواده بیان داشت: حضرت خدیجه همه اموال خود را با تواضع در اختیار پیامبر گذاشت و تا آخر عمر هیچگاه  منت بر پیامبر نگذاشت و به او کنایه و طعنه ای نزد.

وی عنوان کرد: از خصوصیات مهم حضرت خدیجه همراهی کردن با پیامبر(ص) است و همه تلاشش این بود که زندگی را محل آسایش و آرامش پیامبرکند، همین مسئله موجب شد که حضرت مورد توجه حضرت خدیجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو گفت: حضرت خدیجه(س) برای توسعه اسلام همه اموالش را فدا و هزینه کرد. این ناشی از ایمان و اخلاص آن بانو دارد. در کنار این مسائل بعد معنوی و توجه ویژه به معارف دینی وارزش های الهی، ایشان بسیار قابل توجه است.

 313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha