سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سیدان

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، در ادامه سلسله جلسات مجازی بیان معارف وحیانی ماه مبارک رمضان به ارزش و منزلت حق مداری در روایات معصومین اشاره و تاکید کرد در گفتار و قضاوت طرفدار حق باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان، استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، در ادامه سلسله جلسات مجازی بیان معارف وحیانی ماه مبارک رمضان به ارزش و منزلت حق مداری در روایات معصومین اشاره و ابراز کرد: در روایات معصومین تاکیدات فراوان بر این صورت گرفته که در گفتار و قضاوت طرفدار حق باشید.

وی ادامه داد: در روایات تاکید مضاعف بر این شده که گرچه حق به ضرر شما و نزدیکانتان باشد، اما انسان باید به حق تن دهد هرچند برای او سخت باشد همان طور که امام صادق(ع) نیز در این خصوص چنین می فرمایند که اگر کسی به حق تن دهد، در حالی که به ضرر اوست، خداوند متعال برای او بهتر از آن را جبران خواهد کرد.

آیت الله سیدان با بیان این که در سوره عصر نیز بر این امر تاکید صورت گرفته است، عنوان کرد: خداوند متعال چنین می فرماید که  از صفات کسانی که زندگیشان از خسران به دور است و خیر به آن‌ها می‌رسد این است که آنان یکدیگر را به حق دعوت می‌کنند و این امر اهمیت و منزلت دعوت به حق و حقیقت را روشن می کند.

استاد سطوح عالی حوزه خراسان با بیان این که پیامبر(ص) به ابوذر نیز تاکیدات مضاعف داشتند که انسان باید مقید باشد به حق رفتار کند، بیان کرد: انسان بعد از بیان حق خوشحال است چراکه حرف و رفتار باطل نداشته است.

وی با بیان این که همچنین توصیه دیگر پیامبر گرامی اسلام(ص) بر این بوده است که از سرزنش دیگران در راه حق نباید ناراحت و اندوهگین شد، تصریح کرد: یکی از صفات امیر مومنان(ع) آن بوده که در راه حق و خداوند متعال، از هیچ چیز و هیچکس عملا باک و ترس نداشته است و انسان باید در مسیر حق و حقیقت اینگونه باشد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha