سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگرچه چاپ و تدوین کتاب خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان انگلیسی، جاذبه ی خاصی ایجاد می کند، اما باید متن فارسی این کتاب را در داخل و برای فارسی زبان‌ها تهیه و بسیار تبلیغ کنید.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان انگلیسی که به همت دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی تهیه و تدوین گردیده است، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امیرمومنان علی(ع) اظهار کرد: از زحماتی که در تبیین حقایقی همچون شناخت چهره ی معنوی سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور تنویر افکار در جوامع خارج از ایران انجام داده اید، تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: اگرچه چاپ و تدوین کتاب خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان انگلیسی، جاذبه ی خاصی ایجاد می کند، اما باید متن فارسی این کتاب را در داخل و برای فارسی زبان‌ها تهیه و بسیار تبلیغ کنید تا افکار عمومی داخلی نسبت به آنچه که صادر می کنید توجه داشته باشند و این اقدام شما دارای پشتوانه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: زحماتی که شما کشیده اید و آنهایی که به قلم و بیان برای احقاق حق و ابطال باطل و حمایت از عقل و مبارزه ی با ظلم تلاش می کنند، بسیار قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: آنچه که نسبت به مقام ولایت امیرالمومنین علی(ع) در همه اسناد حال می خواهد در اسناد وحی باشد که به گفته های ذات پروردگار بر می گردد و یا می خواهد قبل از بعثت پیامبر اسلام و یا بعد از بعثت، و یا در قول انبیاء و فرستادگان الهی و آنچه که به عنوان صاحب نظران در بخش های مختلف علمی، هنری، فقه، کلامی، عرفانی، کار و تلاش، تدبیر، فرماندهی و فرمانبری آمده است، هنگامی که به شخصیت امام علی(ع) می رسند، همه یک حرف می زنند.

امام جمعه بیرجند گفت: متأسفانه برخی ها به خاطر نفس، شیطنت و دنیای پست بر شخصیتی چون علی حمله و هجوم می آورند، در حالی که این حضرت حق صریح است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: امام شافعی که پیشوای یک چهارم از برادران اهل سنت است، در خصوص شخصیت حضرت علی(ع) می فرماید " اگر فرض کنیم که مردم عالم حقیقت حضرت علی(ع) را درک کنند، همه انسان ها در مقابل امام علی(ع) به سجده می افتند" و در ادامه نیز می گوید " من نمی دانم که رب النوع من علی(ع) است و یا من مخلوق خدا هستم."

وی با اشاره به این بیت از اشعار مولوی " تو به تاریکی علی را دیده ای /  زین سبب غیری بر او بگزیده ای " گفت: مولوی در بحث اخلاص امیرالمومنین علی(ع) می فرماید " او خدو افکند بر روی علی(ع) افتخار هر نبی و هر ولی" یعنی همه پیغمبران، اولیاء و اوصیاء الهی باید به وجود حضرت علی(ع) افتخار کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رازها و رمزها در ذات حضرت علی(ع) نهفته است، ادامه داد: مولوی در جایی دیگر به شخصیت حضرت علی(ع) می پردازد و می گوید " راز بگشا ای علی مرتضی/ ای پس از سوءالقضاء حسن القضاء " یعنی اسلام در دست دیگران سوء القضا و در دست امام علی(ع)، حسن القضاء است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بسیاری از افراد و حتی کسانی که مسلمان نیستند در خصوص شخصیت حضرت علی(ع) کتاب‌ها نوشته اند، مطرح کرد: حکیم سنایی یک چهره شاخص، حکیم، هنرمند و هم صاحب نظر است که به مدح و سنای حضرت علی(ع) می پردازد و به خود خطاب می کند که " ای سنایی به قوت ایمان، مدح حیدر بگو پس از عثمان / با مدیحش مدایح مطلق، زهق الباطل است و جاء الحق"" یعنی حضرت علی(ع) با هیچ کس قابل قیاس نیست و اگر هم مقایسه ای باشد زهق الباطل است و جاء الحق و به این نیز اکتفا نمی کند و می گوید " اسد الله در وجود آمد در پس پرده هرچه بود آمد " یعنی در پشت این پرده غیب، قدرت نامتناهی خداست و خدا هنری بالاتر از خلقت علی(ع)، نکرده است.

وی افزود: شیعه حضرت علی(ع) کسی است که در بحث های نظری، عملی، اخلاقی، نظامی و سبک زندگی، از حضرت علی(ع) پیروی کند.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: شما به خاطر داشتن حب حضرت علی(ع) باید به خود افتخار، و در حق پدر، مادر و اجدادتان دعا کنید که این وراثت به شما رسیده است، لذا اگر امروز یک پرده برداری از چهره ی عمار زمان خود یعنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، می کنید، باید گفت که دستتان درد نکند و خداوند به شما خیر دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از چهل سال در راه خدا جهاد کرد، اما شهادتش بیش از چهل سال جهاد او به اسلام و جامعه بشری ارزش داد.

وی بیان داشت: ما نمی دانیم که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دارای چه لایه های معنوی پنهانی بود که به چنین توفیقی نائل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کاری که شما امروز انجام داده اید یک جنس صادراتی است، اما آن متن فارسی را به هر کیفیت و نحوی که می شود برای آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان، نشر دهید.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha