شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید رضا مودب

حوزه/ عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم گفت: یکی از شاخصه های شب قدر این است که مسیر بازگشت به خدای متعال در این شب، هموارتر و مساعدتر از هر زمان دیگری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا مودب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ با اشاره به این که بر اساس روایات متعدد، احتمال این که شب بیست و سوم، شب قدر باشد، بسیار زیاد است، اظهار داشت: بنا بر فرمایش نورانی امام جعفر صادق(ع)، تقدیر مقدرات بندگان در شب نوزدهم، تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضای آن در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان صورت می گیرد.

وی افزود: شب قدر، شب نزول آیات شریف قرآن کریم بر قلب نازنین پیامبر اعظم(ص) است، ضمن آن که وقتی قرآن نازل شد، مهم ترین مبین و مفسر آیات آن شخص رسول الله (ص) بودند و بعد از ایشان نیز امیرالمؤمنین(ع) به عنوان قرآن ناطق قرار دارند و این افتخاری برای ما شیعیان است که معتقدیم روایاتی که از تفسیر قرآن در اختیار داریم از زبان امام علی (ع) است و ائمه دیگر نیز از حضرت نقل کرده اند و خود امیرالمؤمنین(ع) نیز البته آن ها را از لسان پیامبر (ص) روایت می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین گفت: در شب قدر یکی از مهم ترین کارها که توصیه بسیاری بر انجام آن شده، تلاوت قرآن و به خصوص فهم و تدبر در آیات آن است به ویژه که این مهم از طریق روایاتی باشد که در تفسیر قرآن از مولای متقیان علی(ع) به دست ما رسیده است.

وی تأکید کرد: ما باید در خواندن قرآن به تدبر و فهم آیات توجه کنیم و در این شب های قدر در پناه قرآن و عترت از پروردگار مهربان، طلب مغفرت نماییم.

وی گفت: اساساً راز و نیاز با خدا و توبه و انابه در پناه دعا خواندن بسیار حائز اهمیت است تا آن جا که امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند: دعا کلید پیروزی و گنجینه رستگاری است.

حجت الاسلام و المسلمین مؤدب همچنین با اشاره به این که زمینه بازگشت به خدای متعال در شب قدر، مهیاتر و مساعدتر از هر زمان دیگری است، بیان داشت: بی شک این فرمایش نورانی امام علی(ع) را در ماه مبارک رمضان و به خصوص در شب های قدر بهتر می توان درک کرد چه آن که در چنین ایامی زمینه و بستر سعادت و رستگاری بهتر و بیشتر از دیگر ایام فراهم است و امید آن که در این شب ها با تفکر در احوالات زندگی خود، در مسیر بازگشت به خدا به برکت نام و یاد اهل بیت(ع) و واسطه قراردادن قرآن کریم قرار بگیریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha