سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مدیریت ناسالم فضای مجازی در کشور، گفت: توجیه کردند که وابستگی فضای مجازی به خارج، سبب منافع اقتصادی برای کشور می شود، اما بعد از مدتی کارشناسان اعلام کردند بسیاری از نوسانات ارز و طلا به خاطر شیوه های ناسالم مدیریت فضای مجازی در کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در نشست با مسئول بسیج رسانه استان، با عرض تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین امام علی(علیه السلام)، گفت: باید از فرصت های پیش روی انقلاب اسلامی در صحنه های بین المللی نهایت استفاده را کرد.

وی در ادامه به اشاره به اهمیت فضای مجازی در کلام مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند" اگر من امروز رهبر نبودم، رئیس فضای مجازی کشور می شدم."، لذا انتظار این بود که فضای مجازی در طی این سالها از سوی مسئولین دست اندرکار بهتر مدیریت می شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ای کاش سیاست و اندیشه مسئولین اجرایی کشور از این تفکر پیگیری می شد و از همان اوایل کار، فرصت ها پشت مرزها تلف نمی شد و از این همه استعدادهای داخلی ارزشمند استفاده می گشت تا امروز کاملا در این حوزه مستقل می بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی، افزود: در ابتدا توجیه کردند که وابستگی فضای مجازی به خارج، سبب منافع اقتصادی برای کشور می شود، اما بعد از مدتی کارشناسان اعلام کردندبسیاری از نوسانات ارز و طلا به خاطر شیوه های ناسالم مدیریت فضای مجازی در کشور بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تأکید کرد: فضای مجازی باید در دست نیروهای با استعداد داخلی باشد، تا دشمن نتواند در آن زهری بریزد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات ارزشمند رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در سطح کشور و استان اشاره کرد و بیان داشت: این رزمایش بزرگ فرهنگی، هم موجب سرفرازی برای انقلاب اسلامی، اقشار مختلف مردم، نخبگان و جوانان مومن و انقلابی شد و هم سبب رسوایی کشورهای به اصطلاح متمدن غربی گردید.

وی اضافه کرد: دنیا در جریان کرونا فاصله فرهنگی انقلاب اسلامی با غرب را فهمید و آنهایی که در طی این سالها شیطنت می کردند، دست و پایشان بسته شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تأکید کرد: رسانه ها، نقش اصلی برای زنده نگهداشتن دستاوردهای رزمایش کمک مومنانه(مواسات) را دارند، لذا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «این هم یک مطالبه‌ی جدّی و یک آرزو است، ان‌شاءالله این آرزو برآورده بشود، کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی این جهاد عظیم و عمومی را روایت کنند؛ همچنان ‌که شهید آوینی با آن بیان شیرین و زیبا و اثرگذارِ خودش توانست جزئیّات جبهه را برای ما روایت بکند و آن را ماندگار بکند. کاش کسانی بتوانند این کار را بکنند؛ هم در گفتار و هم در نوشتار و هم در کارهای هنری و نمایشها و پدیده‌های هنری»؛ بنابراین جریان اهل قلم و هنر به صورت جدی و مسنجم وارد کار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی به اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید سید مرتضی آوینی، گفت: به حق لقب "سید شهیدان اهل قلم" شایسته سید مرتضی آوینی است، چرا که هر کس کتاب های او را مطالعه می کند، می تواند درک نماید اندیشه او از چه عمقی برخوردار است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه کرونا، ویروس بدتر از خودش یعنی نظام لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشاند، گفت: جلیقه زردهای فرانسه پس از ۷۰ هفته اعتراض، می گویند که حاضریم با کرونا بمیریم، اما با ویروس سرمایه داری زنده نمانیم.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha