پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ظفر بنگاش

حوزه/ مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا تصریح کرد: معامله قرن به عنوان یک توطئه بزرگ آمریکایی و اسرائیلی در راستای مقابله با آرمان قدس شریف مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه دکتر ظفر بنگاش عصر امروز طی سخنانی در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به ابعاد سیاسی معامله قرن اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا فرصت در کنار هم بودن از دست رفته ولی هر سال به شیوه ای که امکان پذیر است، سمینارهای مختلفی در مورد روز قدس برگزار می‌ شود.

وی افزود: نکته ای که قابل اهمیت است این که ما با بسیاری از اندیشمندان در کشورهای مختلف صحبت کرده ایم و چیزی که می‌ بینیم این است که آیا واقعاً رژیم صهیونیستی مشروعیت قانونی خود را هنوز دارد یا خیر؟

مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا همچنین با بیان این که در سرزمین های اشغالی شاهد بیشترین ظلم و ستم هستیم، گفت: باید به دنیا نشان دهیم که این رژیم، مشروعیت قانونی ندارد و معامله قرن یک توطئه بزرگ توسط آمریکا و اسرائیل بوده تا مناطقی که تحت سلطه اسرائیل نیست را به هم ملحق کرده و تشکیل یک دولت بزرگ تر بدهند.

بنگاش در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: معامله قرن در جهت مقابله با بیت المقدس صورت گرفت و چیزی که قابل توجه است این که فلسطینیان چنین چیزی را هیچ گاه نمی پذیرند که تحت سلطه اسرائیل باشند و ساختارهایی که صهیونیست ها می‌ خواهند تشکیل بدهند این است که تمام اعتقادات و ادیان را محو کرده و همه را تابع خودشان بکنند.

وی یادآور شد: آن ها می‌ خواهند در سرزمین دولت واحد خودشان هیچ گونه دولتی ابراز قدرت نکند و همه خلع سلاح شده و تحت فرمان اسرائیل باشند و در نتیجه چیزی که خیلی مهم است این است که این مسأله یک انعکاس بدی در جامعه جهانی خواهد داشت.

مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا با تأکید بر این که ۷۲ سال اسرائیل به عنوان یک عضو از جامعه جهانی و عضو سازمان ملل از هیچ قانونی تبعیت نکرده است، گفت: طرح معامله قرن، سؤالات و ابهامات زیادی دارد و مشخص نیست که امضا کنندگان آیا دارای صلاحیت هستند و این که آیا فلسطینیان چنین چیزی را قبول دارند یا خیر؟

وی همچنین ابراز داشت: امیدواریم فلسطینیان به زودی به نتیجه مطلوب برسند و بدون جنگ و خون ریزی سرزمین مادری خود را پس بگیرند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha