شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/ هر نماز واجبی، نوافل و مستحباتی دارد. انجام نمازهای مستحبی مانند نماز شب و ... باعث می شود انسان به کمال و قرب برسد و اساس همه اعمال این گونه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح دعاهای ده روز سوم این ماه مبارک پرداخته است.

اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ و اکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ و قَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین.

در این روز سالک طریق الی الله چند درخواست از خدای متعال می کند، خدایا بهره من را از نوافلی که انجام می دهم، پرکن. اعمالی که انسان انجام می دهد بخشی واجب و بخشی غیر واجب، اگر کسی عمل واجب انجام ندهد، مجازات می شود، ولی انجام نوافل باعث قرب می شود. هر نماز واجبی، نوافل و مستحباتی دارد. انجام نمازهای مستحبی مانند نماز شب و ... باعث می شود انسان به کمال و قرب برسد و اساس همه اعمال این گونه است.

سالک از خدا می خواهد در این راه و طریق او را گرامی بدارد و او می خواهد آن وسایلی که موجب قرب می شود، برای او مهیا کند. برای رسیدن به کمال  باید سماجت کرد و در خانه خدا را کوبید. اگر این گونه باشد انسان پاسخ هم خواهد شنید.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha