جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/ از امام صادق(ع) درمورد سوره قدر سوال شد که ایشان در تفسیر سوره قدر فرمود «لیله قدر جده مان زهرای مرضیه است و هر کسی حق معرفت به ایشان را پیدا کرد، آن کس حقیقت شب قدر را درک کرده چرا که حضرت زهرا محور اصلی ولایت و شب قدر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است به شرح دعاهای ده روز دوم این ماه مبارک پرداخته است .

اَللّـهُمَّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَصَیِّرْ اُمُوری فیهِ مِنَ الْعُسْرِ اِلَی الْیُسْرِ وَاقْبَلْ مَعاذیری وَحُطَّ عَنّیِ الذَّنْبَ وَالْوِزْرَ یا رَؤُفاً بِعِبادِهِ الصّالِحینَ

در این روز سالک الی الله چند درخواست از خدا می کند، اولین خواست او این است خدایا توفیق درک شب قدر را به من عنایت کن و بتوانم از برکات و فیوضات این شب که بهترین شب ها به شمار می رود، بهره بگیرم و یا حقیقت این شب را درک کنم. از امام صادق(ع) در مورد سوره قدر سوال شد که ایشان در تفسیر سوره قدر فرمود لیله قدر جده مان زهرای مرضیه است و هر کسی حق معرفت به ایشان را پیدا کرد، آن کس حقیقت شب قدر را درک کرده چرا که حضرت زهرا محور اصلی ولایت است و شب قدر محور ولایت می باشد.  در ادامه سالک الی الله حقیقت این شب و درک آن را از خدا طلب می کند و می خواهد با ولایت و حضرت زهرا همراه شود.

او از خدا طلب دیگری هم دارد و آن این که سختیها را برای من آسان کن، مرا در مقابل مشکلات مقاوم فرما و ایمان به قیامت و حضرت حق است که می تواند مهمترین راهکار برای مقاوم سازی باشد.

درخواست آخر سالک الی از خدا این است از اعمال گذشته و لغزشهایم در گذر و آنها را نادیده بگیرد تا در این مسیر بتوانم حرکت کنم.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha