جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز قدس

حوزه/ در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس و سالروز فتح خرمشهر برخی از نهادها و سازمان ها و تشکل ها با صدور بیانیه هایی تقارن روز قدس با فتح خرمشهر را بیانگر پیوند عمیق آرمان قدس با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس و سالروز فتح خرمشهر برخی از نهادها و سازمان ها و تشکل ها با صدور بیانیه ای تقارن روز قدس با فتح خرمشهر را بیانگر پیوند عمیق آرمان قدس با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی عنوان کردند.

در بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر که 31 اردیبهشت 99 به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس و سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر صادر شده آمده است: تقارن روز قدس با فتح خرمشهر بیانگر پیوند عمیق آرمان قدس با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.

تدبیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، امیدواری برای تحقق آرمان مقدس قدس شریف را بیش از هر زمان دیگری در جهان اسلام ایجاد کرد و همچنین باعث فرو ریختن کاخ پوشالی استکبار جهانی شد.

امسال، تقارن ارزشمند روز جهانی قدس، به عنوان نماد ظلم‌ستیزی و مبارزات ضدصهیونیستی امت اسلامی، با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی بیانگر پیوند عمیق و معنادار آرمان قدس شریف با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.

همان گونه که رزمندگان دوران دفاع مقدس با اقتداء به حضرت امام خمینی«ره» و با محوریت رکن رکین ولایت فقیه در سوم خرداد ۱۳۶۱ موفق به خلق حماسه‌ی بی‌بدیل فتح خرمشهر شدند، اینک همان فرزندان انقلاب اسلامی و نسل‌های بعد از آن، با تأسی به روح ایمان، خودباوری و اتکاء به خداوند قادر متعال، تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری «مدظله العالی» را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند.

نسل آگاه، متعهد و انقلابی ضمن تلاش برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف، بیش از هر زمان دیگری در تداوم راه باشکوه شهیدان انقلاب اسلامی و به ویژه سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی مصمم هستند و تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی و تحقق آرمان قدس شریف از پا نخواهند نشست.

ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با درک شرایط حساس جهانی و همچنین با توجه به شرایط متفاوت امسال، نسبت به سال‌های گذشته گوش جان به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب خواهند سپرد تا آن را به عنوان چراغ روشنی بخش راه آینده قرار دهند.

اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن حمایت از هر گونه حرکتی در راستای احقاق حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین و گرامیداشت سوم خرداد از ملت آگاه و هوشیار و مؤمن ایران اسلامی و مردم فرهیخته و بصیر بوشهر به ویژه مبلغین و مبلغات، هیات مذهبی شیفته‌ی اهل البیت (ع) و انقلاب اسلامی، موسسات و مراکز قرآنی و مداحان دعوت می‌نماید تا امسال با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های حقیقی و مجازی به مبارزه بی‌امان خود با صهیونیسم غاصب ادامه دهند و ضمن تقویت روحیه جهادی و انقلابی مبارزان آزادی قدس شریف، زمینه انحطاط، فروپاشی و محو رژیم صهیونیستی و تمامی جریانات تکفیری و انحرافی را فراهم کنند.

بیانیه اتحادیه موسسات و تشکلهای  قرآنی

در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس و سالروز فتح خرمشهر اتحادیه موسسات و تشکلهای  قرآنی استان بوشهر با صدور بیانیه ای از آرمان از قدس شریف و حماسه سوم خرداد حمایت کرد. 

در بیانیه اتحادیه موسسات و تشکلهای  قرآنی استان بوشهر در حمایت از روز جهانی قدس و تکریم سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر که 31 اردیبهشت 99 صادر شده آمده است:

روز قدس روز اسلام و مسلمین است. امام خمینی(ره)

مقام معظم رهبری درباره روز قدس می فرمایند: «اکنون، جمعه آخر ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل عظیم ما (رحمه الله علیه) روز قدس نامیده شده و پیش روی ماست باید روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیله القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجر نجات ملتهای مسلمان و مخصوصاً ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم. ما جامعه قرآنی مانند همیشه با حضور یکپارچه خود در فضای مجازی که اکنون مانند پتکی بر سر اسرائیل در حال فرود آمدن هست غریو رعدگون خود را به گوش جهانیان می رسانیم و تکرار میکنیم که امت امام خمینی(رحمه الله علیه) ، همواره در کنار فلسطین و خصم دشمنان آنان خواهد بود. 

روز قدس ، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی و امت قرآنی ، رستاخیز اسکتبار ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسانهای حقیقت خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوان توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیزم و امپریالیسم غارتگر است. 

روز قدس، روز کنارگذاشتن سلیقه ها و پیوستن قطره ها به اقیانوس جاری انسانهاست . روز قدس ، روز بازتاب خشم خروشان خلق های ستم دیده و طوفانی شدن غیرتهای مقدس مردمی است که نفرت خویش را علیه اسرائیل غاصب با شعارهایشان ابراز می کنند. 

 اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآنی استان بوشهر به عنوان نماینده جامعه قرآنی استان ضمن ارج نهادن این روز و سالروز فتح غرور آفرین خرمشهر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس،  و تلاقی این دو مناسبت و طلیعه ای جهت تحقق و وعده رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرنگونی رژیم غاصب صهیونیسم ، ما امت اسلامی و جامعه قرآنی استان بوشهر، باقلوبی سرشار از عطر روح بخش بهار قرآنی و مالامال از فیوضات حق و با توجه به فضای بوجود آمده در جهان و کشور عزیزمان، ضمن دعای خیر برای همه بیماران و رفع این بلیّه عظمی، دست به دعا بر می داریم که خداوند هم این بیماری و هم این غده سرطانی اسرائیل را هر چه زودتر از سر جوامع بشری بردارد و عظمت مسلمانان را به گوش همه جهانیان در فضای مجازی و گروه های قرآنی ابراز نمائیم.

بیانیه جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی

در بیانیه جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی استان بوشهر در حمایت از روز جهانی قدس و تکریم سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر که 31 اردیبهشت 99 صادر شده آمده است: روز قدس، نقشه راه مسلمانان در مسیر یاری رساندن به ساکنان واقعی آن دیار و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همبستگی جهانیان با این ملت بی دفاع است.

 اهمیت روز قدس و لزوم حمایت از مردم مظلوم فلسطین می‌تواند نقشه راه مسلمانان در مسیر یاری رساندن به ساکنان واقعی آن دیار باشد و اهمیت همبستگی جهانیان را با ملت بی دفاع آن خطه را یادآور شویم.

قدس شریف در نگاه مسلمانان به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش ولایی برخوردارست این مکان مقدس نخستین قبله مسلمانان بویژه جایگاه معراج آسمانی رسول الله (ص) است.

با وجود اهمیت این سرزمین، امروز قدس شریف در حصار صهیونیست ها قرار گرفته است و مردم مظلوم این دیار چشم انتظار یاری مسلمانان برای رهایی بیت المقدس از دست صهیونیست ها هستند.

ما بانوان فرهیخته فرهنگی دینی استان بوشهر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و اهمیت این روز در دنیای اسلام و در میان ملت ها نیز این روز مهم و حساس از مردم و زنان و کودکان مظلوم فلسطین حمایت و دفاع نموده و به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک می گوییم.

همچنین یاد و خاطره روز سوم خرداد که یادی از رشادت های برادران شهید و جانباز و ایثارگران و آزادگان هشت سال دفاع مقدس می‌باشد را گرامی داشته و بر خود لازم می دانیم که این ایام فراموش نشدنی را از طریق فضای مجازی به نسل جوان و بانوان منتقل و معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha