شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سینمای صهیونیستی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: از جمله راهبردهای رسانه ای سینمای صهیونیستی، مظلوم نمایی قوم یهود و دشمن سازی برای آن است.

فائزه حسین خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که سینمای یهودی و صهیونیستی از منظرها و ابعاد گوناگون قابل توجه و بررسی است، اظهار داشت: این که بارها گفته شده هالیوود دست یهودی ها و تحت سیطره صهیونیست هاست، یک تعارف و یا شوخی نیست بلکه خودشان هم به صراحت به این موضوع اذعان دارند و گاه با افتخار مطرح می کنند که در رده های بالای صنعت سرگرمی جهان از جمله در مقوله فیلم سازی و پخش فیلم در سطح دنیا، عوامل و دست اندرکاران اکثراً یا یهودی ها هستند یا این که گرایش های آشکاری به یهودیت و به خصوص صهیونیسم دارند.

تسخیر هالیوود از سوی مغولان یهودی

وی افزود: وقتی تاریخشان را هم بررسی می کنیم، متوجه می شویم که یهودی ها با درک اهمیت و پولسازی صنعت تولید و اکران فیلم، از حلقه توزیع به تدریج بالا می آیند و بعد وقتی مهاجرت نمادین فیلمسازان به هالیوود رخ می دهد با آن ها همراهی کرده و کمپانی های فیلمسازی متعددی تأسیس می کنند و جالب این که خود هالیوودی ها و نویسندگان تاریخ سینما به این ها لقب "مغولان" را داده اند، به این جهت که یکباره همه هالیوود و صنعت فیلمسازی آمریکا را در اختیار خود گرفتند.

کارشناس و تحلیلگر سینما و تلویزیون همچنین گفت: از سویی باید توجه داشت گرچه به ظاهر در هالیوود در همه جهات و موضوعات با در نظر گرفتن تنوع ژانری و موضوعی، آثار بسیاری تولید می شود و بر این اساس این ذهنیت برای مخاطب ایجاد می شود که در سینمای آمریکا، هیچ خط قرمز و سانسوری وجود ندارد، اما واقعیت این گونه نیست.

برای صهیونیست ها تأمین منافعشان مهم است و بس!

وی ادامه داد: به دیگر سخن، اندیشه مادی گرای صهیونیستی اساساً برایش مهم نیست که در فیلم ها به پیامبران توهین شود و حتی همه اهل دنیا خدای دیگری را بپرستند و یا این که موازین اخلاقی و دینی را زیر پا بگذارند بلکه برای آن ها تأمین منافع و تحقق اهدافشان مطرح است، ضمن آن که دنبال کردن اهداف دینی با تعریف و هدف خاص نیز برای جامعه خودشان حائز اهمیت است.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب همچنین گفت: از این منظر، وقتی در هالیوود تحت سلطه یهودیان، فیلمی ساخته می شود که دین مداری را تخریب می کند، این به معنای آزادی بیان نیست چرا که دین مداری در راستای اهدافشان نیست، از سوی دیگر اتفاقاً فراگیر شدن فساد و مباحث ضداخلاقی در جهان به نفع سیستمی است که اربابان یهودی هالیوود دنبال می کنند و لذا در فیلم ها و آثارشان، سبک زندگی خاصی را ترویج می کنند که در نهایت به تأمین منافع مالی و سیاسی و فرهنگی شان منجر شود.

وی در ادامه با بیان این که در سینما و رسانه های صهیونیستی در بخش ها و فازهای مختلف به تولید اثر و محتوا برای مخاطبان لایه های گوناگون پرداخته می شود، افزود: البته خود صهیونیست ها و یهودیان نیز دریافته اند که امروزه به تدریج از اهمیت سینما کاسته شده و به عنوان مثال بازی های رایانه ای اهمیت بیش از پیشی پیدا کرده، اما با این حال در عرصه سینما همچنان با قدرت به دنبال اهداف و منافع خود هستند.

وی اضافه کرد: آن ها بر اساس ذائقه مخاطبان جهانی، سرمایه های خود را به این سمت و سو برده اند که هم اهدف خاص خود را دنبال کنند و از سوی دیگر بدین وسیله اهداف مادی شان تأمین شود، چرا که برای یهودی ها، مسائل مالی بسیار کلیدی و مهم است.

تاریخ سازی در سینما برای مخاطبان یهودی

حسین خانی همچنین با اشاره به این که بخشی از فیلم ها با هدف مخاطبان یهودی در دنیا ساخته و اکران می شوند، گفت: در این بخش، سناریوسازی و فیلمسازی و بازی سازی و نگارش کتاب ها و فضای کاری نویسندگان و حتی ساخت کمیک ها برای یهودیانی است که در گوشه گوشه ی جهان زندگی می کنند و برای این طیف، هدف تاریخ سازی است، چرا که مردم یهودی جهان عمدتاً حافظه تاریخی قوی دارند و از این مسئله در زندگی عادی شان نیز بسیار استفاده می کنند.

وی بیان داشت: وقتی برای اولین بار بعد از پیمان بالفور، یکی از شهرهای فلسطینی در اختیار یهودی ها قرار می گیرد، فرمانده یهودی آن منطقه با افتخار اعلام می کند که امروز ما انتقام قلعه خیبر را گرفتیم و این نشان می دهد که چقدر مسایل تاریخی و نگاه تاریخی برایشان حائز اهمیت است.

وی گفت: این حافظه تاریخی از سوی رسانه هایشان نیز مرتب تقویت می شود و رهبران دینی هم بر آن تاکید می کنند، لذا فیلم "ده فرمان" در دو نسخه و در فاصله ده ساله ساخته می شود و هدف این است که مردم یهودی جهان با پیشینه و سابقه تاریخی خود آشنا شوند.

این کارشناس و مدرس سواد رسانه ای افزود: با این که یهودیان در کشورهای مختلف و برپایه نژادها و زبان های گوناگون رشد و نمو یافته اند، اما به وسیله هنر و رسانه و کتاب و... برایشان یک حافظه تاریخی مشترک ساخته می شود که برپایه آن با هم متحد شوند. از این حیث، بسیاری از آن ها خود را در درجه اول یک یهودی معتقد و دارای یک قومیت و یک حاکمیت می دانند.

وی گفت: در این راستا بسیاری از اهالی رسانه و کارگردانان یهودی در آثار و نوشته هایشان این مسئله را به مردم یهود القا می کنند که شما یک قومیت بسیار مهم و قوم برتری هستید که در طول تاریخ به دلایلی پراکنده شده اید و اینک باید متحد و مقاوم باشید و هویت فرهنگی و دینی خود را به طور کامل در برابر دیگر فرهنگ ها و زبان ها و نژادها حفظ کنید.

منجی سازی از قوم یهود در هنر هفتم

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در بسیاری از آثار مربوط به سینمای یهودی و صهیونیستی، عوامل تولید فیلم به دنبال ارایه تصویرسازی خاصی از یهود و یهودیان برای مردم دنیا هستند، اظهار داشت: شاید در ظاهر آن ها به آزادی بیان توجه داشته باشند اما واقعیت این گونه نیست چرا که حرف های خودشان را در آثاری می زنند که گاه نشانه هایی از آزادی بیان هم در آن ها وجود ندارد.

وی افزود: از سویی این گونه القا می شود که یهودیان مردمی هستند که بسیاری از مردم دنیا آن ها را نمی شناسند اما همین یهودیان قدرت منجی بودن برای کل بشریت را دارند و لذا در ناخودآگاه ذهن مخاطب این مسئله را نهادینه می کنند که یهود قوم برتر است. همچنین خیلی بعید است که شما فیلمی را پیدا کنید که در آن قوم یهود یا مظلوم نباشد و یا این که به عنوان منجی از آن یاد نشده باشد.

یهودیان مظلوم در قامت منجی بشریت!

وی اضافه کرد: این منجی بودن و یا مظلوم بودن در آثار مختلف سینمایی و حتی تلویزیونی، اعم از طنز و فکاهی، درام، اثر جنگی و تاریخی و غیره به شکلی خودش را نشان می دهد اما هدف یکی است که به آن اشاره شد.

حسین خانی ادامه داد: همچنین در برخی آثار سینمایی می بینیم که به شکل های مختلف، یهودی ها مورد تحقیر و تمسخر واقع شده اند و در اینجا این ذهنیت در مخاطب عام شکل می گیرد که این قوم هر کجای دنیا که بوده اند با وجود شایستگی هایی که داشته اند تحقیر شده اند و لذا حق دارند که در نقطه ای از کره خاکی، دولت و کشور خود را داشته باشند تا از حقارت و تمسخر دیگران نجات پیدا کنند.

چند نمونه از فیلم های آخرالزمانی

وی با اشاره به این که در بسیاری از فیلم های آخرالزمانی، منجیانی با ویژگی های یهودی به تصویر کشیده می شوند، گفت: به عنوان مثال در فیلم "لژیون"، فرزندی که بدون پدر متولد شده که به نظر می آید از فرزندان داوود است، کسی است که حوالی کریسمس به دنیا می آید و ناخودآگاه در این فیلم، علائمی از مسیح نشان داده می شود که البته مورد نظر یهود است و این فرد منجی بشریت می شود.

وی افزود: در مجموعه فیلم های "هری پاتر" نیز قهرمان داستان به شکل و شمایل یهودی به تصویر کشیده می شود، ضمن آن که در فیلم معروف "فهرست شیندلر" تصویرسازی بر محور قهرمان بودن یهودی هاست که در عین مظلومیت و بی مهری و کم توجهی، شایستگی ها و توانمندی های خاصی دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب بیان داشت: همچنین در فیلم آخرالزمانی "جنگ جهانی Z " می بینیم که تنها جای سالم مانده بر روی زمین از هجوم زامبی ها، اسرائیل است و مرکز بهداشت جهانی در آن جاست و حال آن که پیروان تمام ادیان در این منطقه به خوبی زندگی می کنند و حال آن که امید دنیا برای نابودی زامبی ها به همین منطقه است و در نهایت با کمک یهودی ها و دولتمردان اسرائیلی این مهم صورت می گیرد. در این گونه آثار فیلمسازان یهودی و یا صهیونیست، به گونه ای القا می کنند که به آزادی بیان و عقیده کاملاً احترام می گذارند و حال آن که تجربه دهه های طولانی از حاکمیت اسرائیل بر سرزمین اشغالی فلسطین، کاملاً خلاف این ادعا را ثابت می کند.

وی افزود: از سویی چنانچه به مفاهیم صهیونیستی دقت کنیم به خصوص آن ها که از تلمود برگرفته شده، متوجه می شویم که انسان های دیگر به غیر از یهودیان و صهیونیست ها از ادیان دیگر را اصلاً انسان نمی دانند و لذا به آزادی و حقوق دیگران هم اهمیتی نمی دهند.

دشمن سازی؛ رویکرد دایمی صهیونیست ها

کارشناس و تحلیلگر سینما و تلویزیون همچنین بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های آن ها دشمن سازی است، به این معنا که زمانی دوگانه نازی و یهود را مطرح می کردند و در سال های اخیر به خصوص دوگانه شیعه و یهود و یا دوگانه اسلام و یهود را دنبال می نمایند.

وی با اشاره به این که امروز صهیونیست ها و حامیان استکباری شان در خط مقدم نبرد با جبهه اسلام به خصوص شیعه راستین قرار دارند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اتفاقاً این جنگ و تعارض بیشتر هم شده و در سال های اخیر با قوت جریان مقاومت اسلامی آن ها شکست های سنگینی خورده اند.

وی ابراز داشت: این که در هر زمانی چه طیفی به عنوان دشمن یهودیان معرفی شود، بستگی به اهداف خاص اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن ها دارد و این که باید بدانیم برای این منظور کاملاً هوشمندانه و هدفمند رفتار می کنند و برای سال ها دست به برنامه ریزی به خصوص از منظر رسانه ای و هنری می زنند.

تمامیت خواهی و منفعت طلبی صهیونیست ها انکارناپذیر است

حسین خانی با بیان این که ذات اعتقاد صهیونیستی یک گرایش تمامیت خواه، آن هم بدون زندگی مسالمت آمیز است، تصریح کرد: آن ها صرفاً مشکلشان با مسلمانان نیست و می خواهند خود ارباب بلامنازع کل جهان باشند و در این راستا بخش مهمی از فیلم های هالیوود و رسانه های صهیونیستی با هدف دشمن سازی تولید و پخش می شود و این مسئله را آن قدر جا انداخته اند که حتی نویسندگان و فیلمسازان معمولی و به ظاهر مستقل هم وقتی می خواهند کتابی نوشته یا فیلمی بسازند متاثر از این گفتمان ها هستند مثل جریان هولوکاست که آن را باور کرده و به آن التزام دارند.

وی افزود: به عنوان مثال در کتاب "کافکا در کرانه" نوشته موراکامی می بینیم جایی که از عزم راسخ صحبت به میان می آید، داستان کینه یک افسر نازی و عزم راسخ او برای سوزاندن یهودی ها مطرح می شود چرا که بحث هولوکاست برای آن ها جا افتاده است.

وی اضافه کرد: جالب این که خیلی از این نویسندگان و فیلمسازان وابسته به صهیونیست ها هم نیستند اما این مسئله هولوکاست برایشان کاملاً پذیرفته شده و این نشان دهنده روش هوشمندانه یهودی ها در دشمن سازی و مظلوم نمایی خودشان است.

گفتگو از : سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha