جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله بیات

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که نهاد خانواده باید محور اصلی در تدوین برنامه‌های فرهنگی در کشور باشد، گفت: مجلس باید اولین قدم را در زمینهٔ حمایت از خانواده‌ها بردارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله بیات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شروع به کار مجلس یازدهم در روزهای اخیر اظهار داشت: این مجلس با پیام رهبر انقلاب که به‌صورت کلی چشم‌انداز و راهکارهای دقیقی را به نمایندگان دادند، آغاز به کارکرد.

وی بیان داشت: قطعاً در تمام مواردی که مجلس به آن خواهد پرداخت انتظار می‌رود که نمایندگان به نهاد و جایگاه خانواده نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیات تأکید کرد: مهم‌ترین، مقدس‌ترین و مبنایی‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه خانواده است و نیاز است که این نهاد قوی‌تر از قبل شود.

وی افزود: در این میان بسیار مهم است که مجلس در این زمینه ورود جدی کرده و به وضع قوانین مناسب بپردازد و در واقع اولین قدم در زمینهٔ حمایت از خانواده‌ها را باید مجلس بردارد و بعدازآن اجرای قوانین است که وظیفه‌ای دولت است.

معاون گروه روانشناسی و ارتباطات دانشگاه قرآن و حدیث تأکید کرد: مجلس با محوریت کمیسیون فرهنگی باید در برنامه‌های فرهنگی نگاه ویژه‌ای به خانواده داشته باشد و در واقع عمده برنامه‌های خودش را در بر مبنای خانواده ریل‌گذاری و تدوین کند.

وی بیان داشت: امروز نهاد خانواده در کشور وضعیت خوبی را سپری نمی‌کند از بالا رفتن سن ازدواج گرفته تا عدم فرزند آوری در بین زوجین و خانواده‌ها و همچنین طلاق از مشکلات اساسی است که نه‌تنها خانواده بلکه کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیات تأکید کرد: رهبر انقلاب در بیانات خودشان تأکید کردند که باید کشور را قوی کنیم و در این زمینه باید گفت کشوری قوی می‌شود که خانواده‌های قوی و مقتدر داشته باشد.

وی با بیان این‌که همه‌چیز بر روی محور خانواده است، خاطرنشان کرد: هر آن چیزی که در جامعه نیاز داریم پایه و اساس آن در نهاد خانواده است به‌عنوان‌مثال در قضیه کرونا نیز همه کارشناسان و مسئولان بر این نکته تأکید داشتند که امن‌ترین و مطمئن‌ترین نهاد برای انسان‌ها بازهم نهاد خانواده است.

معاون گروه روانشناسی و ارتباطات دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: متأسفانه خانواده‌ها در کشور به حاشیه برده شده‌اند و بودجه‌ها در جای خود هزینه نمی‌شوند؛ به‌عنوان‌ مثال وزارت ورزش و جوانان بیش از این‌که به خانواده‌ها و جوانان نگاه داشته باشد به ورزش توجه دارد و درواقع جوانان به فراموشی سپرده‌ شده‌اند.

وی افزود: مسئله آموزش و بالا بردن مهارت‌های زندگی در محیط خانواده باید در جای‌جای قوانین مدنظر باشد و قطعاً اگر مجلس مقوله خانواده را به‌عنوان محور قرار دهد، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha