جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعید نمکی - وزیر بهداشت

حوزه/ نمکی گفت: در زمینه مدیریت کرونا موفقیت آمیز عمل کردیم و خواهش میکنم مردم و مسئولین با عدم رعایت اوضاع، این افتخاری که با حداقل امکانات کسب کرده و بزرگترین دستاورد بین المللی مان محسوب می شود را به یک فاجعه بدل نکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سعید نمکی، در حاشیه برگزاری نشست کمیته علمی کووید۱۹ که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد و آن را رسما اعلام کردند، ما نیز در کشورمان کمیته علمی متشکل از افراد برجسته تعیین کردیم، بنده نیز روزانه مسائل را پیگیری می کردم.

وی افزود: این کمیته علمی، یکی از اصلی ترین نقش ها را در مدیریت بیماری کووید ۱۹ و تدوین پروتکل های درمانی این بیماری، ایفا کرد.

کادر بهداشت و درمان کشور در موضوع کرونا حماسه آفریدند

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: در این راستا، حدود ۱۳۰ یا ۱۴۰ گروه پژوهشی در کل کشور کار تحقیقاتی انجام دادند و پروتکل های تشخیصی، درمانی و بازتوانی بیماران با همت این عزیزان که خودشان از ژنرال های برجسته درمان این مملکت بودند، تدوین و تهیه شد. این افراد درواقع تن به آتش زدند، تا شاگردانشان نیز از آنها الگو بگیرند و این شد که کادر بهداشت و درمان کشور در موضوع کرونا حماسه آفریدند و در روزهایی که با کمبود اقلام ضروری مثل ماسک و کاور بهداشتی مواجه بودیم، آنها از خدمت دست نکشیدند و متاسفانه تعدادی از این عزیران نیز از میان ما رخت بربستند.

امروز در دنیا یکی از بالاترین میزان بهبودیافتگان کرونا را داریم

وزیر بهداشت بیان کرد: امروز می توان گفت که در زمینه مقابله با کرونا در دنیا، صاحب مدلی هستیم. روز گذشته یکی از سفرای کشورهای پیشرفته آمده بود و می گفت؛ در کشورشان گاهی دو شیفت راننده آمبولانس عوض می شده اما بیمار همچنان در آمبولانس باقی می ماند و تختی نبود که بیمار را بستری کند، این کشوری بود که به عنوان ابرقدرت در دنیا مطرح است. اما کاری که همکاران ما در کشور انجام دادند، بینظیر بود. آنها علاوه بر فراهم کردن تخت مناسب، تهیه پروتکل های درمانی، در اوج تحریم ها و کمبود منابع مالی، توانستند بیماران را مداوا کنند. به لطف دانش همین دانشمندان و اعضای این کمیته، امروز در دنیا یکی از بالاترین میزان بهبودیافتگان کرونا را داریم. جا دارد خاضعانه دست یکایک این عزیزان را ببوسم که حق زیادی بر گردن مردم و نسل های آینده دارند برای نگهداری نسلی که در اوج تحریم در معرض کرونا قرار گرفته است.

بارها تاکید کرده ام که مردم شرایط را عادی تلقی نکنند

دکتر نمکی تاکید کرد: بارها تاکید کرده ام که مردم شرایط را عادی تلقی نکنند، شرایط به هیچ وجه عادی نیست. ویروس کرونا نه با گرما مهار شد و نه به سمت آرامش پیش رفت. آنچه در گیلان و قم دیدیم، درحال حاضر در استان های گرم جنوبی کشور مشاهده می شود و جوانان و سالمندان را گرفتار می کند.

مردم و مسئولین کشور باور کنند ویروس کرونا هنوز وجود دارد و فعال است

وی تصریح کرد: از مردم خواهش می کنم، همانطور که در روز سیزده بدر که روز طبیعت است، شرایط را درک کرده و از منزل بیرون نیامدند، اکنون نیز اوضاع را عادی تلقی نکنند، مردم و مسئولین کشور باور کنند ویروس کرونا هنوز وجود دارد و فعال است و می چرخد و از یک اقلیم به اقلیم دیگر در حرکت است و ممکن است که دوباره ما را گرفتار کند.

وزیر بهداشت در پایان اظهار کرد: در زمینه مدیریت کرونا موفقیت آمیز عمل کردیم و خواهش میکنم مردم و مسئولین با عدم رعایت اوضاع، این افتخاری که با حداقل امکانات کسب کرده و بزرگترین دستاورد بین المللی مان محسوب می شود را به یک فاجعه بدل نکنند. کادر بهداشت و درمان کشور حدود ۱۰۰ روز است که شبانه روزی درگیر کرونا هستند. روزهای سختی را گذرانده اند، بنابراین، خواهش می کنم، مردم به خود و همکاران ما کمک کنند تا فاز حاد بیماری را از سر بگذرانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha