پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعةالمصطفی

حوزه/ جامعةالمصطفی به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«امام خمینی(ره) یک حقیقت همیشه زنده است». مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)

سی‌ویکمین سالگرد عروج ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، خمینی کبیر فرامی‌رسد و به راستی، آن چنانکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمود، «این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته‌شده نیست».

جهان با یادآوری این شخصیت عظیم‌الشأن، بزرگ‌ترین انقلاب قرن را یاد می‌کند و ظلم‌ستیزان و عدالت‌طلبان و حق‌جویان در سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، راه پرافتخار معمار کبیر این انقلاب بزرگ و خیزش عظیم ملت ایران را گرامی می‌دارند.

امام خمینی(ره) با ید بیضای موسوی و بیان و فرقان مصطفوی(ص) به نجات مظلومان کمر بست و تخت فرعونیان زمان را به لرزه درآورد و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت.

بجاست که برای انسانی بزرگ و شخصیتی بی‌نظیر همچون او قلب و دل آزادیخواهان از احساس تکریم سرشار شود، زیرا امام خمینی(ره) به اسلام و مسلمانان قوت قلب و عزت بخشید و از سوی دیگر، با رهبری انقلاب شکوهمند اسلامی و برقراری حکومت اسلامی در ایران امید به آینده را به جامعه مسلمانان ارزانی داشت و اسلام را زنده کرد و بدین ترتیب، نمونه‌ای عینی از حاکمیت اسلام را به جامعه بشری عرضه داشت.

از زمانی که خمینی کبیر(ره) به رفیق اعلی پیوست، سلف صالح او مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مسئولیت خطیر سکان‌داری کشتی پرشکوه انقلاب اسلامی را بر دوش گرفته‌ و تا امروز، با حفظ اقتدار، عزت و سربلندی ملت ایران، مسیر پرفراز و نشیب انقلاب را راهبری کرده‌ است.

اکنون و پس از گذشت ۳۱ سال از ارتحال امام عزیز، درستی سخن خمینی کبیر(ره) بیش از هر زمان دیگر عیان گشته است که «اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح می‌کند». با مرور وقایعی که جهانیان به ویژه در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌اند، موج عظیم اسلام‌خواهی و تقابل عزتمندانه آن با اسلام‌هراسی استکبار جهانی و دست‌نشاندگان آن، توجه ملت‌ها را جلب کرده و جهانی شدن گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) بیش از هر زمان دیگر آشکار شده است.

جامعةالمصطفی‌العالمیه در سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، امید دارد راه روشن امام خمینی(ره) و آرمان‌های بزرگ ایشان همچنان الهام‌بخش همه آزادگان جهان بماند و امت اسلامی مقتدرتر از همیشه، با عزت و سربلندی از گردنه‌های پر پیچ و خم عبور کند و زمینه ظهور قائم آل‌محمد(ص) و منجی بشریت را فراهم آورد.

جامعةالمصطفی‌العالمیه

۱۳ خرداد ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha