سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سمیعی

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی گفت: امام خمینی(ره) حقیقتاً در ابعاد مختلف از جمله در ابعاد سیاسی و عرفانی، انسان کاملی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدکاظم سمیعی طی سخنانی در سومین نشست از سلسله نشست های کتاب آنلاین با محوریت "امام روح الله" که در بیت امام (ره) در قم برگزار شد، با اشاره به این که ابعاد وجودی امام خمینی (ره) تا زمانی که در قید حیات بودند برای بسیاری از مردم مکشوف نبود، اظهار داشت: پس از رحلت ایشان، کتاب های دیوان اشعار امام چاپ و منتشر شد که همین امر باعث شد بُعد عرفانی امام (ره) هر چه بیشتر برای عموم جامعه شناخته شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) از جمله عُرفایی است که برای هدایت مردم احساس وظیفه و تکلیف کردند و بر اثر این وظایف دنیوی که برای رضای خدا بر عهده داشتند، هنگام خستگی و ناراحتی به راز و نیاز با معبود می پرداختند و آثار این راز و نیاز در قالب تغزل و دیگر تولیدات ادبی ایشان مشهود و قابل بررسی است.

کارشناس رصد فضای مجازی روابط عمومی استانداری قم همچنین گفت: حضرت امام (ره) قافیه پرداز نبودند بلکه دیوان اشعار ایشان پر از غزل های عرفانی است و این بیانگر عشق امام و رسیدن به پروردگار در قالب زبان شعر است.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) در همه ابعاد به ویژه عرفان و سیاست، انسانی کامل بود، افزود: ایشان حقیقتاً سیاستمداری دیندار، باهوش و آگاه به امور زمان بودند که به موضوعات مختلف و مسائل روز تسلط داشتند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha