پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 تیراندازی به مسجد ایندیاناپولیس در روز عید فطر

حوزه/ دولت بلژیک اعلام کرده در راستای عادی سازی شرایط، برخی از مساجد می‌توانند با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت  اصول بهداشتی، بازگشایی شده و نماز جماعت در آن‌ها اقامه شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، با تصمیم دولت بلژیک به منظور کاهش محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و  در راستای عادی سازی زندگی، به برخی از مساجد این کشور با رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی اجازه اقامه نماز داده می‌شود.

این در حالی است که در کشور بلژیک، بسیاری از رستوران ها ، کافه ها و سالن های بدنسازی نیز پس از تقریباً سه ماه تعطیل دوباره بازگشایی شدند.

در همین راستان مسلمانان روز دوشنبه برای نخستین بار پس از ماه‌ها تعطیلی مساجد، توانستند در یک نماز جماعت در مسجد هجرت در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک شرکت داشته باشند.

در همین راستا به نمازگزاران ابلاغ شده که بایستی زیرانداز و سجاده نماز مخصوص به خود را همراه داشته باشند. پیش از آغاز نماز جماعت و در منزل وضو بگیرند زیرا وضوخانه‌های مساجد که به این منظور طراحی شده‌اند همچنان بسته خواهند بود. آن‌ها همچنین نمی‌توانند در صفوف نماز شانه به شانه هم بایستند و باید هنگام اقامه نماز در فاصله ۵ پایی (۱.۵ متری) همدیگر قرار بگیرند.

لازم به ذکر است روز دوشنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان ۷ میلیون نفر اعلام گردید که دو سوم آن‌ها در اروپا و ایالات متحده آمریکا بودند. این درحالی است که تلفات ثبت شده در کشورهای آمریکای لاتین همچنان رو به افزایش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha