شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراهیمی

سرپرست مدرسه علمیه الزهرا (س)گنبدکاووس گفت: بزرگترین توفیق و فرصتی که در میان امامان معصوم نصیب امام صادق علیه السلام شد، تاسیس حوزه علمیه و دانشگاه عظیم جعفری است، که از چهار هزار شاگرد تشکیل می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام علی اصغر ابراهیمی در سخنرانی مجازی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام که با حضور طلاب و اساتید و کارکنان مدرسه الزهرا(س) گنبدکاووس برگزار شد، بیان کرد: یکی از فضایل امام صادق علیه السلام عظمت علمی ایشان است که تمام بزرگان شیعه و سنی در برابر عظمت علمی حضرت سر تعظیم فرود آورده اند.

وی افزود: ابوحنیفه پیشوای مذهب حنفی می گوید: «من دانشمندتر از جعفر بن محمد ندیدم».

سرپرست مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبدکاووس با اشاره به جلسه ای که در زمان منصور دوانیقی برای پایین آوردن جایگاه علمی امام صادق علیه السلام با حضور ابوحنیفه برگزار شد، توضیح داد: مجلسی که بنا بود سبب افت جایگاه و شأن امام جعفر صادق علیه السلام شود تبدیل به جلسه اعتراف به عظمت شأن آن بزرگوار شد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: جناب مالک بن انس می گوید: «مدتی نزد امام جعفر صادق علیه السلام رفت و آمد می کردم ایشان را همواره در یکی از این سه حالت می دیدم یا نماز می خواند یا روزه بودند و یا مشغول تلاوت و قرآن، در علم و عبادت و پرهیزکاری برتر از جعفر بن محمد هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به قلب کسی خطور نکرده است».

استاد حوزه افزود: بزرگترین توفیق و فرصتی که در میان امامان معصوم نصیب امام صادق علیه السلام شد، تاسیس حوزه علمیه و دانشگاه عظیم جعفری است، که از چهار هزار شاگرد تشکیل می شد و در نوع خود نهضت بزرگ فکری و علمی بود که پس از رسول خدا(ص) تا آن عصر، چنین نهضتی با آن عمق و گستردگی برای امامان پیش نیامده بود.

وی گفت: پایــه ریزی و زمینه ســازی این نهضت عظیم به دســت پرتوان حضــرت امام باقر علیه السلام انجام شد و تعمیق و توســعه و اســتواری آن با همت والای امام صادق علیه السلام صورت گرفت، اگر چه امام صادق در صحنه های مختلف حضور پرتلاش داشــت ولی در آن عصر هیچ چیز مهم تر از انقلاب فرهنگی و نهضت علمی که پایه و اســاس همه نهضت ها اســت نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha