جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه با بیان اینکه شهید چمران همچون سردار سلیمانی سرباز ولایت بود، گفت: آنچه شهید چمران را نسبت به سایر روشنفکران عصر خود برتری و به فرمانده محبوب دلها تبدیل نمود، ولایت پذیری و اخلاص در عمل بود.

 حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه سرتاسر زندگی شهید چمران الگوست، اظهار داشت: جوان دانشجوی ایرانی باید زندگینامه دکتر چمران که مملو از جدیت و تلاش علمی، همراه با مبارزه با ظلم و کفر و ایثار در راه ارزشهای اسلامی است، را مطالعه کند.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه ادامه داد: فعالیت های دانشجویی شهید چمران علیه ظلم رژیم پهلوی، ریشه در اعتقادات اصیل اسلامی و تبعیت محض از حضرت امام(ره) در مبارزه با دست نشاندگان استکبار جهانی داشت.

وی تصریح کرد: پایبندی دکتر چمران به مکتب قرآن و عترت(ع) چنان شخصیتی از او ساخت که در اوج درجات علمی در آمریکا و در خط مقدم با اسرائیل غاصب در جنوب لبنان، همچنین دفاع مقدس، اخلاص و مناجات او، حرف اول را می زند.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه با بیان اینکه شهید چمران همچون سردار سلیمانی سرباز ولایت بود، ادامه داد: آنچه شهید چمران را نسبت به سایر روشنفکران عصر خود برتری و به فرمانده محبوب دلها تبدیل نمود، ولایت پذیری و اخلاص در عمل بود.

حجت الاسلام سلیمانی اظهار کرد: همنشینی با امام موسی صدر آنچنانی شخصیتی از او ساخت که پس از ربودن رهبر شیعیان لبنان توسط دولت وقت لیبی، تکیه گاهی برای مبارزین و جوانان لبنانی در برابر رژیم صهیونیستی گردید.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه خاطر نشان کرد: فیزیکدان و شخصیت سیاستمدار ما، با توجه به توانایی مدیریتی به عنوان وزیر دفاع دولت موقت و سپس نماینده مردم تهران دوره اول مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و یکی از مخالفان جدی طراحان انحلال ارتش بود.

حجت الاسلام سلیمانی عنوان کرد: با توجه به گذراندن دوره های نظامی و کسب تجارب مقابله با اشغالگران جنوب لبنان، در آغاز دفاع مقدس یکی از فرماندهان اثر گذار و بنیان گذار ستاد جنگ های نامنظم در دفاع مقدس بود.

وی در پایان گفت: برخلاف روشنفکران غربگرا از جمله بنی صدر که کاری جز سمپاشی علیه سپاه پاسداران نداشتند، شهید چمران از بانیان وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha