جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس بابیان اینکه تا هنگامی‌که شکستن بت آمریکا در ذهن‌ها انجام نشود عده‌ای منجی کشور را مذاکره با آمریکا می‌دانند، گفت: مقام معظم رهبری مسیر را برای ما روشن کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در مسجد شهدا شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه هنگامی تاریخ بشر را نگاه می‌کنیم در تداوم گستره تاریخ، جریانی را در مقابل اهل‌بیت(ع) می‌بینیم، اظهار داشت: مستکبرین عالم در طول تاریخ وجود داشته‌اند که علیه انبیا(ع) و مکتب انبیا(ع) جنایت‌ها کرده‌اند.

وی با تصریح اینکه امروز در عصر مدرن که جنایت‌کاران عالم با نقاب‌های بشردوستانه و فریبنده مشغول گردن کشی در مقابل جبهه حق هستند، اضافه کرد: آمریکا امروز نماد استکبار جهانی است، در قرن اخیر نیز نماد استکباری است که در مقابل مکتب انبیا(ع) الهی قد علم کرده و حاضر به اطاعت و کرنش در مقابل حق و دستورات الهی نیست.

مدیر حوزه علمیه فارس عنوان کرد: امروز می بنیم که آمریکای جنایت‌کار، انواع و اقسام جنایت‌ها را در حق بشر انجام می‌دهد و خود را به‌عنوان مهد مردم‌سالاری و آزادی معرفی می‌کند، در قرآن کریم نیز بیان‌شده که در طول تاریخ مفسدان عالم مدعی مصلح بودن هستند.

وی با به این اینکه اسلام دین کاملی است که تا گستره قیامت برای سعادت بشریت معین‌شده است، عنوان کرد: اسلام دین ارزش‌های متعالی انسانی مواجه شده با دشمنی‌های نظام سلطه‌ای که از آمریکا آغازشده تا دولت‌های به‌ظاهر مسلمانی که خود را مسلمان می‌دانند اما علیه حقانیت اسلام شورش کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار با تأکید بر اینکه چند اصل وجود دارد که امروز در دنیا مقبول انسانیت و جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: هنگامی نگاه می‌کنیم این اصول جزو دستورات اولیه و مسلم اسلام است و پیشوایان دینی ما جزو نخستین کسانی بوده‌اند که ملتزم به این اصول بوده‌اند، اما نظام سلطه یک رنگین‌کمانی است که طیف‌های مختلف را در خود جای‌داده و پرچم‌دار آن آمریکا است در نقطه مقابل این اصول قرارگرفته‌اند.

وی افزود: هنگامی توجه به حوادث عالم کنیم مشاهده می‌کنیم که آمریکا پای به روی اصول حقوق بشر می‌کنند،

استاد سطح عالی حوزه بیان کرد: اصل حیات بشر نخستین اصلی است که عقل انسان حکم می‌کند، هنگامی‌که می‌نگریم مشاهده می‌کنیم که جان بشر هیچ ارزشی برای نظام سلطه ندارد.

وی، اصل کرامت را دومین اصل انسانی برشمرد و گفت: کرامت داشتن و محترم بودن انسان یک اصل از اصول مسلم اسلام است اما هنگامی در فرهنگ نظام سلطه می نگیریم می‌بینیم که کرامتی دیده نمی‌شود، همچنین به نام زن بیشترین توهین‌ها به مقام زن می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار با عنوان اینکه سومین اصل انسانی برابری نژادها است، یادآور شد: آنچه مورداحترام در نظام سلطه است نگاه به رنگین و سیاه‌پوستان است، قتل جورج فلوید که بیش از یک ماه از آن می‌گذرد و فضای اجتماعی آمریکا را ملتهب کرده است، نه نخستین جنایت نژادپرستانه دستگاه حاکمه آمریکا بوده و نه آخرین جنایت خواهد بود.

وی به آیه 13 سوره حجرات اشاره کرد و بیان داشت: گرامی‌ترین شما باتقواترین شما است، نژاد و قومیت در فرهنگ قرآن کریم جایگاهی ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، چهارمین اصل انسانی را عدالت دانست و عنوان کرد: همه به دنبال عدالت هستند اما عدالت واقعی را مردان خدا و اولیای دین به ارمغان خواهند آورد.

وی بابیان اینکه بت بزرگ آمریکا باید در ذهن ما بشکند، تأکید کرد: تا وقتی‌که این شکستن بت آمریکا در ذهن‌ها انجام نشود، عده‌ای منجی کشور را مذاکره با آمریکا می‌دانند، چه خیری دولتمردان ما از آمریکا دیده‌اند که اکنون بخواهیم به دنبال آنان برویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار با اشاره به اینکه آمریکا مبانی حقوق بشری را دست‌آویز خود می بینیند، خاطرنشان کرد: مذاکره با آمریکا اگر در گرو منافع بود، مقام معظم رهبری دلسوزترین افراد بودند، اما ایشان مسیر را برای ما روشن کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha