یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمين حسين حبيبي تبار

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی کلام مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان این که در مرکز فقهی از حضور ۷۰ استاد بهره گرفته می شود، گفت: در این مرکز ۵ گروه پژوهشی فعال هستند و ۱۳۹ نفر نیز تاکنون فارغ التحصیل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین حسین حبیبی تبار در جلسه هم اندیشی اساتید  مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که پیرامون موضوعات پژوهشی در حوزه مذاهب اسلامی در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز سال ۱۳۸۳ با دستور مرجع عالیقدر آیت الله فاضل لنکرانی تشکیل شد و به مرور رشد کرد تا به جایگاه کنونی رسید.

وی به دوره تحصیلی سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: در نیمسال اول سال تحصیلی  جاری ۳۵ و در نیمسال دوم ۳۲ عنوان درسی تدریس شد  که البته با شیوع بیماری کرونا  از فضای مجازی برای تدریس بهره گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار ادامه داد: در  سال تحصیلی جاری در سطح دوم ۱۲ و در سطح ۳ نیز ۲۳ نفر را پذیرش داشتیم.

وی افزود: در مجموع از حضور ۷۰ استاد در مرکز  بهره مند هستیم و علاوه بر این ۵ گروه پژوهشی فعال هستند  و ۱۳۹ نفر نیز تاکنون فارغ التحصیل شده اند.

مدیر مرکز تخصصی کلام مرکز فقهی ائمه اطهار تاکید کرد: شعبه ای نیز در اصفهان دایر کردیم که با استقبال خوبی همراه شده که نشان دهنده برنامه ریزی صحیح صورت گرفته در این مرکز است.

وی به سایر موضوعات آموزشی مرکز نیز اشاره کرد و بیان داشت: پایان نامه های متعددی نیز نوشته شده و تنها امسال از ۲۰ پایان نامه دفاع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار افزود: علاوه بر این تعداد زیادی درس نامه در این مرکز تدوین شده و برخی از آن ها چاپ شده است.

وی با بیان این که  ۵ عنوان کتاب در سال تحصیلی جاری چاپ شده، ابراز داشت:  ۶ کتاب نیز در دست چاپ است که نشان دهنده ثمر بخش بودن کارهای پژوهشی در مرکز است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان به دلیل بروز بیماری کرونا امکان تبلیغ حضوری نبود به همین دلیل با دستور آیت الله فاضل لنکرانی در فضای مجازی این کار صورت گرفت که با استقبال خوبی همراه شد.

وی به فعالیت شعبه های خارج از کشور مرکز فقهی اشاره کرد و بیان داشت: در مرکز فقهی کابل ۵۰ استاد مبرز حضور دارند که نشان دهنده میزان فعالیت بالای این مرکز در افغانستان است.

مدیر مرکز تخصصی کلام مرکز فقهی ائمه اطهار خاطر نشان کرد:  از استان های دیگر نیز درخواست هایی برای تاسیس شعبه داشتیم که به دلیل وجود برخی از مشکلات فعلا امکان دایر کردن این مراکز نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha