جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرم امام رضا(ع)

حوزه/ امروز ایران درخشش و برکت خود را مدیون قدم پر برکت حضرت امام رضا(ع) است و همین مسئله وظیفه مردم ایران نسبت به حضرت را سنگین تر کرده که یکی از وظائف معرفت علمی و عملی به سیره علمی و رفتاری و اخلاقی آن امام همام است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) با بیان این که نقش اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی نقش هدایتگری و رهبری بوده است گفت: همه اهداف این بزرگواران زمینه سازی برای ترویج مبانی دینی و معرفتی و تبلیغ دین بوده است، اما بعضی کج اندیشان فکر می کردند حضرات به دنبال قدرت و سلطنت برمردم می باشند در حالی که قرآن سخن دیگری دارد.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: قرآن بیان می کند، اهل بیت و انبیاء(ع) را برای تبلیغ دین و پیام رسانی و تبیین معارف دینی و تعالیم فرستاده ایم و در راستای این تعالیم دینی است که جامعه به سمت عدالت و اجرای دین حرکت می کند.

وی بیان داشت: همه اهل بیت(ع) همین برنامه را داشته اند و از کوچکترین فرصت برای تبلیغ دین استفاده می کردند. هر امامی براساس شرایط زمان خود به تبلیغ دین می پرداخت، امامی از طریق دفاع از دین، امامی نیز با تربیت شاگرد و امامی مانند امام رضا(ع) هم از طریق پذیرش ظاهری ولایت عهدی اقدام به روشنگری علیه برنامه دشمن می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: بحث پذیرش ولایت عهدی موضوع مهمی است که حضرت با پذیرش آن اقدام به روشنگری کردند، در همین رابطه می توان به مناظرات علمی و پاسخ به شبهات اشاره کرد.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: دشمن می خواست با آوردن امام رضا(ع) به ایران جلوی حرکت روشنگری حضرت را در مدینه بگیرد، ولی حضرت از همین فرصت کوچک که در مسیر راه برایشان ایجاد می شود بهترین بهره برداری را برای بصیرت افزایی و شناسان دشمن به مردم می کند و با مردم ارتباط می گیرند و این حضور امام در ایران سرمنشأ خیرات و برکات برای دین و اسلام و حتی کشور اسلامی ایران می شود و از جمله مهمترین این برکت می توان به موضوع شکل گیری قطب علمی اشاره کرد.

وی بیان داشت: امروز ایران درخشش و برکت خود را مدیون قدم پر برکت حضرت امام رضا(ع) است و همین مسئله وظیفه مردم ایران نسبت به حضرت را سنگین تر کرده که یکی از وظائف  معرفت علمی و عملی به سیره علمی و رفتاری و اخلاقی آن امام همام است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: مسئله دیگر اطاعت و پیروی از منویات و رهنمود و سیره حضرات معصومین(ع) است. معرفت، پیروی علمی مسئله دیگر و مرحله دیگر تمدن سازی براساس مبانی دینی و معرفتی سیره امام رضا(ع) است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha