سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام رضا(ع)

حوزه/ امام جمعه اسدیه با بیان این‌که ویژگی‌های اخلاقی امام رضا(ع) الگویی برای تمام انسان‌هاست، گفت: درجه مهر ، محبت و رافت حضرت امام رضا(ع) تا به حدی است که در نزد ایشان رنگ چهره، مذهب، قومیت و ملیت فرقی نمی کند و عرض ارادت میلیونی زائران در طول سال، گواه روشنی بر این ادعاست.

حجت الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه اسدیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: الگوسازی شخصیت امام رضا(ع) محور اصلی اجرای برنامه های سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در سراسر کشور بخصوص در شهرستان درمیان همیشه بوده است.

امام جمعه اسدیه با اشاره به فضیلت‌های احلاقی آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، خاطرنشان کرد: "رئوف بودن" این امام همام گواهی این مدعاست، که ایشان دارای اخلاق حسنه و بسیار مهربان بودند.

وی با اشاره به این‌که ویژگی‌های اخلاقی امام رضا(ع) الگویی برای تمام انسان‌هاست، عنوان کرد: آنچه مسلم است آن که درجه مهر ، محبت و رافت حضرت امام رضا(ع) تا به حدی است، که در نزد ایشان رنگ چهره، مذهب، قومیت و ملیت فرقی نمی کند و عرض ارادت میلیونی زائران در طول سال، گواه روشنی بر این ادعاست.

حجت الاسلام خزاعی با بیان این‌که نکات اخلاقی در زندگی امام رضا(ع) زیاد است، ابراز کرد: رسالت مهم ایشان آن بود که در آن زمان فرقه "واقفیه" به وجود آمد و ادعا داشتند که امام کاظم(ع) آخرین امام هستند و امام رضا(ع)با این ادعا و همچنین سایر شبهات مبارزه کردند و در آن زمان، نامه‌های زیادی به علما و سران نوشتند.

امام جمعه اسدیه با اشاره به این نکته که امام رضا(ع) به لحاظ عقیدتی در ایران نقش بسیار مهمی داشتند، بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که ورود امام رضا(ع) به ایران، موجب شکل‌گیری یک انقلاب فکری بزرگ بود.

وی  در ادامه گفت: مبارزه با جریان‌های انحرافی کار بسیار مهم امام رضا(ع) بود.

حجت الاسلام خزاعی بحث تقریب شیعه و سنی را یکی دیگر از مهمترین کارهای امام رضا(ع) دانست و افزود: تعالیم فرهنگی امروز ایران اسلامی بلحاظ وجود امامزادگان را مدیون شمس الشموس امام رضا(ع) هستیم.

وی با تاکید بر این‌که عشق مردم ایران اسلامی به حضرت امام رضا(ع) بی نهایت است، چرا که آن امام همام ولی نعمت ما ایرانیان محسوب می‌شوند، اذعان داشت: در حال حاضر، آستان مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) پناهگاه امن عاشقان و مومنان است.

امام جمعه اهل اسدیه با بیان این‌که امام هشتم معدن کرم، صفا و سخاوت بودند و با همه مردم با چهره خوش و اخلاقی حسنه رفتار می کردند، یادآور شد: مسئولان جامعه اسلامی بایستی ویژگی‌های اخلاقی آن امام بزرگوار همچون رئوف بودن با مردم، دستگیری از نیازمندان، مبارزه با خرافات و... را در دستور کار خود قرار دهند و اخلاق رضوی داشته باشند تا هم امام رضا(ع) و هم خدای امام رضا(ع) از آن‌ها راضی باشد.
انتهای پیام/14

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha