سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قلم

حوزه/ بانوی نویسنده قمی و مدیر کتابخانه حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشت: نویسندگان و اهالی قلم نباید از چالش ها و پرسش های روز مخاطبان خود غافل شوند.

مرضیه نفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهاردهم تیرماه، روز قلم اظهار داشت: یکی از کارهای مهم و اساسی در عرصه قلم این است که مخاطب خود به خصوص مخاطب کودک و نوجوان را به چالش کشیده و برای آن ها طرح سؤال کنیم، ضمن آن که فراتر از این مسأله باید بتوانیم همین مخاطب را به گونه ای مجاب کنیم که پاسخ به سوالات و دغدغه های خود را در کتاب بیابد و به این وسیله بیش از پیش جذب کتاب و کتاب خوانی شود.

وی افزود: ما در کتابخانه حضرت آیت الله خامنه ای همین هدف را با این رویکرد دنبال می کنیم، البته باید توجه داشت بچه های نوجوان که کتابخوان حرفه ای هستند به خاطر پاسخ به چالش های خود، فضای مجازی را انتخاب نمی کنند اما دیگر کتاب خوان ها معمولاً این طور هستند و هنر نویسنده و اهل قلم این است که بداند با توجه به شتاب و سرعت تحولات روز چگونه قلم بزند که به چالش ها و سوالات روز جامعه واکنش درست و به موقعی داشته باشد.

این نویسنده قمی همچنین گفت: بنده معتقدم که با وجود جذابیت ها و همه گیری فضای مجازی، همچنان مخاطبان حرفه ای، کتاب را انتخاب می کنند، اما با این حال اگر برای همین مخاطبان جدی نیز برنامه نداشته باشیم، چه بسا این ها را هم از دست بدهیم.

وی ادامه داد: ما در کشورمان در عرصه کتاب و قلم، سوژه ها و موضوعات بسیار مهمی همچون دفاع مقدس و انقلاب داریم که برای هر کدام از آن ها، ریزموضوعات متنوعی می توان تهیه و ارائه کرد.

وی افزود: به هر حال وقتی درباره ایران می خواهید صحبت کنید حتی اگر حزب اللهی و انقلابی هم نباشید نمی توانید چشم خود را بر جان فشانی و ایثار ۲۲۴ هزار شهید ببندید و لذا اگر کسی تنها به وطن متعهد باشد باید به این مسایل توجه کند.

نفری خاطرنشان کرد: البته ما نباید به دنبال خط کش گذاشتن باشیم بلکه همین که نویسندگان را ترغیب کنیم که درباره ایران و واقعیت های آن بنویسند به بخش مهمی از اهداف خود دست یافته ایم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha