جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روز قلم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: میوه شیرین قلم متعهد و صادق، هدایت و اصلاح گری افراد جامعه است.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به کلامی از حضرت امام (ره) مبنی بر این که " شهدا را قلم ها می سازند و قلم ها هستند که شهید پرورند" اظهار داشت: ما امروز در دنیایی زندگی می کنیم که یکی از اثرگذارترین سلاح ها در آن ، قلم و به معنای کلی کلمه رسانه است و لذا ما باید بتوانیم از این ابزار در جهت دفاع از آرمان های دینی و انقلابی خود نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود:در عظمت و شأن خاص قلم در آموزه های دینی ما همین بس که در قرآن کریم، سوره ای به همین عنوان اختصاص یافته و خدای متعال در این سوره به قلم و آثارش و نیز سطرها و کلماتی که از نوک قلم بر صفحه کاغذ نقش می بندد، قسم یاد کرده است.

مدرس و پژوهشگر علوم انسانی همچنین گفت: سوگند خداوند در این زمینه باعث قداست و اهمیت قلم شده و بر این اساس باید بگوییم که اگر درخت قلم، ریشه در تدین و تعهد داشته باشد، میوه شیرین آن همانا هدایت و اصلاح گری مخاطبان خواهد بود.

وی ابراز داشت: از سوی دیگر یکی از مباحث مهمی که هیچ جامعه ای که مساله بقا و تکامل خویش علاقه مند است ، نمی تواند از آن غفلت کند، بحث قلم و نویسندگی و به طور کلی کار رسانه ای و فرهنگی است، چه آن که مشخصاً نویسندگی هنری است که مادر هنرهای دیگر محسوب می شود، ضمن آن که از این حیث که خود فن و هنر است، نقش مهمی در رشد و تعالی جامعه دارد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha