پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد سعیدی امام جمعه قم

حوزه/امام جمعه قم گفت: جسارت به هر مرجع دینی به مثابه جسارت به تمام شیعیان بوده و بی احترامی اخیر از رسانه صعودی یک پروژه تکفیری و حرکتی ذلیلانه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، عنوان کرد: وجود مقدس و مبارک مولی الموحدین علی(ع) با عده کمی در برابر دشمنان رسول خدا ایستاده و به جنگ ادامه دادند.

وی افزود: عده ای از مسلمانان میدان را در جنگ علیه دشمنان خالی کردند، اما حضرت علی(ع) و حمزه سید الشهدا جانانه به دفاع پرداختند، با تدبیر پیامبر اسلام(ص) مسلمانان فرار کرده هم به میدان نبرد آمدند.

امام جمعه قم ادامه داد: مسلمانان همواره در مواقع موردنیاز باید به دفاع از اسلام عزیز به پا خیزند.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم نماز جمعه خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید که اگر شهرها و آبادی ها تقوا پیشه می کردند، درهای برکات آسمانی را به روی آن ها می گشودیم، اما متاسفانه اینگونه نبود و ما آن ها را مجازات کردیم.

وی ادامه داد: خاکریز نخست برای مقابله با دشمنان، توسعه عفاف و حجاب بوده و دشمنان برای ترویج بی حیایی و بی عفتی، به شهر قم طمع کرده اند و به همین دلیل حفظ و حراست از فضای فرهنگی این شهر اهمیت ویژه ای دارد.

نماینده ولی فقیه در قم اضافه کرد: در باب زیارات توصیه هایی بیان شده که اگر انسان آن ها را انجام دهد، بسیاری از بدی ها از انسان دور می شود؛ سعی کنیم به برکت این زیارات اخلاق اهلبیتی پیدا کنیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان تصریح کرد: این شورا به مثابه بنیانی مرصوص و چشم بینای نظام اسلامی بوده و میراث شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری و تدبیر حکیمانه امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان در مقابل کسانی که می خواستند به بدنه نظام نفوذ کنند، ایستادگی کردند، به همین دلیل این شورا همیشه خاری در چشم مستکبران و منحرفان بوده و هست.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: جسارت به هر مرجع دینی بی احترامی به کل شیعیان بوده و بی احترامی اخیر از رسانه صعودی یک حرکت ذلیلانه در راستای پروژه های تکفیری بود.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: سازمان حشد الشعبی که در برابر متجاوزان به عراق از جمله سعودی ها ایجاد شده است، با اطاعت از مرجع عالی عراق آماده ایستادگی در مقابل دشمنان هستند.

وی ابراز کرد: اقتصاد و مسائل مرتبط با آن امروزه نقش مهمی در توسعه و تحکیم مناسبات سیاسی و روابط کشورها دارد و بر این اساس تقویت اقتصاد ایران نیازمند تعامل به کشورهای دیگر است.

امام جمعه قم با اشاره به شعار سال مطرح کرد: با جهش تولید مشکل اشتغال در کشور حل می شود، در این فرآیند افراد بیشتری به کار گماشته می شوند.

آیت الله سعیدی یادآور شد: کاهش آسیب های اجتماعی دیگر کاربرد جهش تولید بوده و با توجه به اینکه طلاق و بیکاری در ردیف نخستین آسیب های اجتماعی کشور قرار دارد، تولید موجب کاهش این مشکلات و ناهنجاری ها می شود.

وی بیکاری را موجب اعتیاد و تاخیر ازدواج دانست و ادامه داد: کاهش نرخ تورم، تامین نیازهای بازار داخلی، افزایش درآمدهای دولت، کاهش وابستگی به نفت، افزایش صادرات و بیشتر شدن توان خانوارها از دیگر نتایج افزایش تولید است.

نماینده ولی فقیه در قم بیان کرد: وجود دست های ناپاک در کشور موجب بسیاری از خسران ها شده و در این شرایط نقش مردم در افشای این دست های ناپاک و اقدامات قوه قضائیه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha