پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پزشک تاجیکستانی پس انداز سفر حج را برای مبارزه با کرونا اهدا کرد

حوزه/ یک پزشک مسلمان ۶۰ ساله اهل جنوب تاجیکستان تصمیم گرفت پس اندازی را که سال‌ها برای رفتن به حج جمع آوری کرده بود صرف مبارزه با ویروس کرونا کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، شیرین نظیر ادووا یک پزشک اهل جنوب تاجیکستان که سال‌ها برای رفتن به حج پول پس انداز کرده بود، پس از شنیدن لغو شدن مراسم حج برای زائران بین المللی در سال جاری توسط عربستان سعودی شوکه شد و تصمیم گرفت پس انداز خود را در عوض برای مبارزه با ویروس کرونا اهداء کند.

این پزشک تاجیک با حقوق ماهیانه ۱۵۰ دلار، سال‌ها زحمت کشیده بود تا ۳ هزار و ۷۰۰ دلار هزینه سفر حج را پس انداز کند. پزشک ۶۰ ساله مسلمان که اعلا کرد به جای اینکه یک سال دیگر در انتظار حج بماند، پول پس انداز را به بیمارستان محلی منطقه فرخور اهداء کرده تا بتوانند وسایل مورد نیاز برای مبارزه با شیوع کرونا را خریداری کنند.

این بیمارستان روستایی برای خرید تجهیزات محافظ شخصی و ماسک برای کارمندان و همچنین داروهای ضدعفونی کننده از این پول استفاده کرده‌است.

براساس یک سیستم سهمیه بندی، تاجیک‌ها پنج تا شش سال صبر می‌کنند تا نوبت حج آن‌ها فرا برسد.

در این میان به گفته افشین مقیم، سخنگوی کمیته امور مذهبی این کشور، کسانی که سهمیه حج را در سال ۲۰۲۰ داشته‌اند، در صورت تمایل شانس این را دارند که سال آینده به زیارت خانه خدا بروند اما کمیته تضمین نکرد که قیمت سفر حج در سال ۲۰۲۱  به قیمت سال گذشته باقی بماند.

مقیم گفت:  قیمت سفر حج در ۷-۸ سال گذشته یکسان بوده است اما از آنجایی که پول ملی تاجیکستان ارزش خود را در سال‌های اخیر در برابر دلار از دست داده‌ است، هزینه سفر حج نیز به نسبت ارز افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha