پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حبیب الله فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شیعه حقیقی فردی است که به مقام تقوا برسد و شیعه زبانی و شعاری ملاک نیست؛ بر اساس روایات فردی که شعار دهد اما در اعمال عکس دستورات اهل‌بیت(ع) رفتار نماید شیعه واقعی نیست و بدون داشتن تقوا ایمان نیز در خطر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد، طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: ماه ذی القعده ماه بسیار با برکت و مهمی است و بنابر قولی ۲۳ ذی القعده شهادت امام رضا علیه السلام می باشد که مستحب موکد است زیارت حضرت در این روز که البته با توجه به شرایط و وضعیت قرمز این شهر در ایام شیوع کرونا می توان از راه دور زیارت جامعه کبیره را قرائت نمود.

وی افزود: روز ۲۵ ذی القعده دحوالارض است و سفارش شده روزه گرفته شود که بسیار مهم است.

فرحزاد خاطرنشان کرد: بر اساس روایت فردی که به زبان شهادتین را جاری سازد مسلمان است و آداب اسلامی در حق این شخص جاری می شود و اقرار به زبان حکم مسلمانی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اعتقاد و باور قلبی یا همان داشتن ایمان مرحله بعدی است که شخص، مومن می شود و منظور از ایمان طبق روایت، قبول داشتن ولایت اهل بیت(ع) است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: مرحله بالاتر و بهتر از ایمان، تقوا است که شخص مراعات حلال و حرام را در اعمال و رفتار خود می کند و ایمان شخص به اعضا و جوارح سرایت می کند و انسان در این مرحله به مقام تقوا می رسد.

وی تاکید کرد: شیعه حقیقی کسی است که به مقام تقوا برسد و شیعه زبانی و شعاری ملاک نیست و طبق روایت فردی که در زبان شعار بدهد اما در اعمال عکس دستورات اهل بیت(ع) رفتار نماید شیعه واقعی نیست و بدون داشتن تقوا ایمان نیز در خطر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد یادآور شد: مرحله یقین یک مرحله بالاتر از مقام تقوا است و باور قلبی بر اساس یقین یک امر بسیار مهمی است که انسان می تواند با آن به سعادت اخروی دست پیدا کند.

وی در پایان گفت: مرحله رضا بالاترین مقام است که می تواند انسان به آن دست پیدا نماید و در حقیقت به معنای تسلیم محض و راضی به رضای الهی بودن است که شخص می تواند با توجه به زمینه های قبلی به آن برسد.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: طبق روایت دعای فردی که که به مقام رضا رسیده باشد به اجابت خواهد رسید و خداوند آن را مستجاب خواهد نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha