جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد- امام جمعه اهواز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: «ایجاد همبستگی و انسجام»، «حل مشکلات جامعه»، «کادر سازی برای انقلاب اسلامی» و «بصیرت افزایی» از شاخصه‌های مهم نماز جمعه در سطح مطلوب حکومت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد در جلسه تکریم و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان خوزستان، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «من أتی الجمعه ایمانا و احتسابا استأنف العمل»، اظهارداشت: نماز جمعه بعد از کنگره عظیم حج که در سال یک بار اتفاق می‌افتد و محل اجتماع و وحدت مسلمین است که امسال به خاطر این بیماری منحوس تعطیل شده است، کنگره‌ای عظیم هفتگی است که هر هفته در عالم اسلام برگزار می‌گردد و ای‌بسا به سبب این وسعت، عظمتی بیش از حج داشته باشد.

امام جمعه اهواز، به چهار شاخصه مهم برای نماز جمعه تراز انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: «ایجاد همبستگی و انسجام»، «حل مشکلات جامعه» و «کادر سازی برای انقلاب اسلامی»، از شاخصه‌های مهم نماز جمعه در سطح مطلوب حکومت اسلامی است.

وی در بیان چهارمین شاخصه نماز جمعه تأکید کرد: بصیرت افزایی شاخصه بسیار مهمی است که باید دانست به‌عنوان مثال، خوارج فاسق نبودند و تنها گناهشان این بود که بصیرت نداشتند؛ پس نماز جمعه امروزه و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، باید در مسیر این شاخصه‌ها حرکت و پیشرفت نماید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه گفت: تمام رسانه‌های معاند در طول یک هفته، بر علیه انقلاب تلاش می‌کنند اما در روز جمعه، طی دو خطبه نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه از کشور، افسران جنگ نرم همه این تلاش‌ها را هباء منثورا و نقش بر آب می‌کنند.

وی در شرح حدیث نبوی مذکور ابراز کرد: گناه بندگان البته به جز حق‌الناس، به برکت حضور در نماز جمعه، بخشیده می‌شود و تولد دیگری صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به تلاش حجت‌الاسلام محمد زاده در طی سال‌های متمادی از زحمات وی قدردانی کرده و گفت: امروز، از مدیری توانمند تکریم می‌شود که ۱۵ سال است ایشان را می‌شناسم و گواهی می‌دهم این شخص در خوزستان که رنگین‌کمان اقوام است، هیچ‌گونه رگ قومیتی در ایشان وجود ندارد و در استانی این همه مشکلات، سال‌ها در کنار امامان جمعه بوده و راهبرد نماز جمعه را مدیریت کرده است.

وی در ادامه با معارفه مدیر جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان گفت: از این به بعد نیز، مدیر توانمند دیگری برادر بزرگوارم، حجت‌الاسلام علی‌نژاد این مسئولیت را بر عهده خواهند گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، بیان کرد: عادت همیشگی بنده این است که معمولاً چنین مسئولیت‌ها و جایگاه‌ها را به کسی تبریک نمی‌گویم اما إن‌شاءالله یک سال بعد با عملکرد ایشان در راستای توقعات مقام معظم رهبری و شورای سیاست‌گذاری برای مدیریت شبکه امامان جمعه در کشور و سیاست‌گذاری و تعیین مسیر نماز جمعه در این جهت، گویا خواهد بود و إن‌شاءالله خداوند بر توفیقات همه مسئولان مخلص بیفزاید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha