شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر قدیر

حوزه/ سیاست دانشگاه این است باید در موضوع به سمت اقناع پذیری مردم حرکت و در عین حال نباید همه چیز برای مردم عادی شود بلکه باید اهمیت مردم موضوع خطر ویروس را بیش از پیش درک کرده و برای برخورد با آن آماده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر قدیر پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع گزارشی از فعالیت انجام شده در دوره کرونایی در حوزه سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، گفت:  زمانی در شهر قم در بحث کرونا وارد بحران شدیم که هیچ آمادگی برای آن نداشته ایم ولی در همان زمان با حضور مسئولین استان قم این بیماری مدیریت شد و به خوبی قم در این ایام در بحث درمان و پیشگیری توانست کارنامه درخشانی از خود در بحث ویروس کرونا به یادگار بگذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: امروز کشور وارد فاز دوم ویروس شده  و در ۲۵ استان اعلام وضعیت قرمز شده، ولی با این حال ویروس و وضعیت سرایت آن در قم تحت کنترل است و در همین رابطه به مرگ و میر در قم چیزی اضافه نشده است.

وی بیان داشت: مشکل دیگر در بحث کرونا در فاز دوم آن،جهش سرایت و افزایش عفونی آن است. در این رابطه باید خدمات درمان و پیشگیری بیش از گذشته مورد توجه خادمان سلامت به مردم باشد.

قدیر با بیان این که از زمان کشف ویروس در قم تا کنون ۶۰ جلسه پیشگیری ویروس  و ۱ میلیون و ۱۰۰ غربال گری و در این مدت ۶۰۰ هزار نفر برای بحث غربال گری ثبت نام کرده بودند،  گفت: در همین رابطه بیش از ۴۰ هزار نفر از سوی اصناف در بحث غربال گری ثبت نام شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم افزود: تعداد بیماران بستری ۲۴۰نفر، ۵۰ بیمار بد حال و براساس دستورالعمل جدید همه بیمارستان موظف به پذیرش بیماران کرونا می باشند.

وی بیان داشت: بیمارستان کامکار و فرقانی دو بیمارستان ویژه در بحث پذیرش کرونا می باشند و در حال حاضر۴۰ نفر در بیمارستان فرقانی و ۱۱۰بیمار در کامکار بستری می باشند.

قدیر بیان داشت: تهیه سی تی اسکن، دستگاه دیالیز، بکارگیری نیروهای جهادی، جذب منابع مالی برای راه اندازی بیمارستان امام علی به مقدار ۶۰ میلیارد تومان از جمله خدماتی است که در این مدت از سوی خیرین در حوزه سلامت انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که اینکه قم از جمله استانهایی بود که اقدام به تست کرونا کرده است افزود: تا کنون ۱۳ هزار نفر تست انجام شده که ۳هزار و ۶۵ تست از این تعداد مثبت و بهترین تست برای تشخیص این بیماری «پی سی آر» و این نوع تست هم برای همه افراد لازم نیست.

وی بیان داشت: سیاست دانشگاه این است که کادر درمان با تجهیزات وارد بیمارستان شوند که از جمله تهیه ۴ میلیون ماسک است و به دلیل پروتکل بهداشتی قم از جمله بیمارستانهایی است که مرگ و میر خدماتی کادری نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: سیاست دانشگاه این است باید به سمت اقناع پذیری مردم حرکت و در عین حال نباید همه چیز برای مردم عادی شود بلکه باید اهمیت مردم موضوع خطر ویروس را بیش ازپیش درک کرده و برای برخورد با آن آماده باشند.

قدیر بیان داشت: زدن ماسک، شستن دست و رعایت فاصله گذاری سه موضوع مهم برای کنترل این ویروس است. زدن ماسک ۹۰ درصد جلوی ویروس را خواهد گرفت وبرای همین باید این ماسک زدن در جامعه فرهنگ سازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: یک زمانی  ۲۰ درصد مردم ماسک می زدند الان این مسئله فرهنگ سازی شده و به میزان ۶۰ درصد رسیده است.

وی بیان داشت: باید تلاش کرد هر چیزی که موجب شیوع ویروس می شود مانند حضور در فروشگاه برای خرید، عدم برگزاری تجمع مانند عروسی، مراسم ختم و... از آن جلوگیری شود.

قدیر بیان داشت: باید تلاش کرد شیوه اطلاع رسانی در بحث ویروس کرونا دائم تغییر کند و براساس شرایط روز بتوانیم  مردم را در جریان جدیدترین و به روز ترین اخبار و اطلاعات قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: تلاش این است با فرهنگ سازی جلوی سیر صعودی ویروس کرونا در قم گرفته شود در ادامه باید سعی کرد به جای ترساندن مردم از کرونا، فرهنگ برخورد با ویروس کرونا مانند  زدن ماسک ، عدم تجمع و.... به مردم آموزش داده شود.
۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha