دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین

حوزه/ امام جمعه هرسین با بیان اینکه برگزاری نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: نماز جمعه حلقه وصل بین مردم و مسئولان است و علاوه بر پیگیری مطالبات مردم، نقش نظارتی سازنده ای برای مسئولین دارد.

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، با اشاره به سالروز برپایی اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: خدا را شکر در زمانه ای زندگی می کنیم که امکان اقامه ظهور و بروز فرامین قرآن، احکام اسلام و فروع دین به برکت انقلاب اسلامی مهیاست و در اهمیت این سنت نبوی(ص) همین بس که در قرآن یک سوره به اسم « جمعه» آمده است.

امام جمعه هرسین ادامه داد: نماز جمعه نشان دهندۀ همبستگی، انسجام و اتحاد میان مسلمانهاست و تریبونی است که ضمن سفارش نمازگراران به رعایت تقوا و تقرب به خدا، از آخرین اخبار روز دنیا و احوالات مسلمانان و جریانات داخل با خبر می شوند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه حلقه وصل بین مردم و مسئولان است و علاوه بر پیگیری مطالبات مردم، نقش نظارتی سازنده ای برای مسئولین دارد.

امام جمعه هرسین اظهار کرد: مدیریت ائمه جمعه در برگزاری نماز جمعه با دوری از بی تفاوتی نسبت به مسائل،  رویکرد مردمی داشته و به دنبال رفع نگرانی آحاد جامعه در بخش های مختلف هستند.

حجت الاسلام اجرایی خاطر نشان کرد: کارکرد روشن و سازنده نماز جمعه از آنجا که از آغاز تاکنون در کشور، به دنبال بیان حقیقت دین و رهنمودهای حکیمانۀ امامین انقلاب بوده، مورد توجه دوست و دشمن قرار گرفته و تقویت این نهاد اجتماعی، انقلابی بسیار ضرورت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha