یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام باقر علیه السلام

حوزه/ وصیت نامه امام باقر(ع) یک مبارزه سیاسی با مستکبرین بود و حضرت با این وصیت می‌خواستند در اذهان حجاج ایجاد سوال کنند که امام کیست؟ و چرا باید دور امام جمع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، معصومه محمدلو امروز در مراسم شهادت امام باقر (ع) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد با اشاره وضعیت سیاسی زمان پیشوای پنجم، اظهار داشت: از آنجایی که درگیری بین بنی امیه و بنی عباس زمینه را برای فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی فراهم کرده بود، حضرت با راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌های علمی از جو زمان برای نشر معارف و علوم اهل بیت(ع) استفاده کرد.

وی با بیان این‌که مطالعه وصیت‌نامه امام پنجم بسیار لازم و ضروری است، ادامه داد: زندگی امام باقر (ع) دارای ابعاد مختلفی است که به عنوان نمونه می‌توان به وصیت نامه حضرت به فرزندان خود مبنی بر برگزاری عزاداری به مدت ده سال در منا اشاره کرد که دارای پیام‌های مهم دینی و سیاسی است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی ادامه داد: حضرت منا را که یکی از مقدس‌ترین مکان‌های اسلامی است و ایام حج حجاج برای انجام اعمال حج در آن مکان حضور پیدا می‌کنند، انتخاب کردند تا از این طریق پیام خود را به دنیا برسانند و امام را معرفی کنند.

وی ایجاد سؤال در اذهان حجاج را از اهداف امام باقر (ع) در وصیت‌نامه خود عنوان کرد و گفت: وصیت نامه امام(ع) یک مبارزه سیاسی با مستکبرین بود و حضرت با این وصیت می‌خواستند در اذهان حجاج ایجاد سوال کنند که امام کیست؟ و چرا باید دور امام جمع شد.
انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha