یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
میرشکار

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم از آغاز مرحله دوم طرح مواسات و همدلی در استان از امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه اکبر میرشکار امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز دومین مرحله طرح مواسات و همدلی در کشور و استان قم اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۲ هزار خانواده از این اداره کل مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و همواره سعی شده که خدمات خوبی به این عزیزان داده شود.

وی ادامه داد: تاکنون در سال ۹۹ بیش از ۲۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت‌شده است که البته کمک‌های دیگری نیز با توجه به نیازهای آن‌ها انجام‌شده است.

میرشکار مرحله دوم طرح مواسات را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: از امروز به مدت یک ماه مرحله دوم طرح مواسات را آغاز خواهیم کرد و بسته‌های غذایی شامل برنج، روغن و مرغ به نسبت تعداد اعضای و خانواده به افراد تحت پوشش تقدیم خواهد شد.

وی روز عید قربان را موردتوجه قرارداد و گفت: در همین راستا از ۱۰ روز پیش اقدامات خوبی صورت گرفته است به‌طوری‌که تاکنون ۱۰۰ رأس گوسفند و ۱۳ رأس گاو کشتار شده و در شش هزار بسته، بسته‌بندی‌شده که بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم ادامه داد: ۱۲ هزار خانواده از گوشت قربانی بهره‌مند خواهند شد و البته امیدواریم با تبلیغی که در رسانه‌ها صورت می‌گیرد، بتوانیم به تعداد بیشتری از خانواده‌ها گوشت قربانی هدیه بدهیم، ازاین‌رو عزیزان می‌توانند مبالغ خود را برای این امر خداپسندانه به شماره کارت (۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۱۲۵) به نام کمیته امداد امام خمینی (ره) قم واریز کنند.

وی به استقبال علما و بزرگان از این طرح اشاره کرد و ابراز داشت:مراجع عظام تقلید ازجمله حضرات آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، سیستانی و علوی گرگانی و همچنین آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در این طرح شرکت کرده و مبالغی جهت قربانی هدیه داده‌اند.

میرشکار بابیان این که طبخ غذای گرم در این ایام نیز مورد تاکید است، اظهار داشت: با هماهنگی که با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) صورت گرفته در ایام دهه ولایت یعنی از عید قربان تا غدیر روزانه ۸ هزار پرس غذای گرم، طبخ شده و به نیازمندان و فقرای شهر می‌رسد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با هماهنگی سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) ۵۰ هزار پرس غذای گرم روز عید غدیر بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم خاطرنشان کرد: با کمک‌های خیرین اجاره شش‌ماهه اول سال تمام مستمری‌بگیران در این دهه پرداخت خواهد شد و خدماتی نیز در این دهه به بیماران صعب‌العلاج خواهیم داشت که ازجمله آن‌ها اهدای مبالغ نقدی بین ۵۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان به ۱۵۲۰ خانواده‌ای است که یکی از اعضای آن‌ها دارای بیماری صعب‌العلاج است.

وی به اقدامات دیگر این نهاد اشاره کرد و گفت: در حال پیگیری هستیم، تا ۴۶۵ خانواده‌ای تحت پوششی که طی چند سال حق بیمه‌های تأمین اجتماعی آن‌ها را پرداخت کردیم، از مستمری بازنشستگی استفاده کنند و دیگر نیازی به کمیته امداد نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha