جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی

حوزه/ انقلاب اسلامی در واقع مولود غدیر است، برای همین باید مسئولین و مردم زندگی و دیگر مسائل کشور مانند امور فرهنگی، سیاسی، اقتصاد و... براساس الگوی غدیر مطابقت داده و از مبانی آن پیروی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ایام گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر، ضمن تبریک این ایام، گفت: براساس اعتقاد ما و بیان صریح قرآن، غدیر پشتوانه ابدی بودن دین است.  ابلاغ این مأموریت مساوی با ابلاغ کل دین است و برای همین فرمود، انحراف از غدیر انحراف از همه دین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: در کلمات بزرگان مطرح شده که غدیر الگوی سیاست، اخلاق، اقتصاد  و همه حکومت ها تا ابد است و امروز می بینیم جوامع بشری با وجود پیشرفت در مسائل اقتصادی و ... به خاطر دوری از الگوی غدیر دچار بحران می باشند.

این استاد حوزه ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران که به وسیله فقیه مجاهد پایه ریزی شد و به وسیله مردم به پیروزی رسید و قطبی در برابر شرق و غرب شد در حقیقت زائیده و تداوم از ولایت است و با پشتوانه ولایت این نظام پایه ریزی شده است.

عضو خبرگان رهبری، عنوان کرد: انقلاب در واقع مولود غدیر است، برای همین باید مسئولین و مردم زندگی و دیگر مسائل کشور مانند امور فرهنگی، سیاسی، اقتصاد و... براساس الگوی غدیر مطابقت داده و از مبانی آن پیروی کنند و اگر این خلأ هایی که در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کشور است، اما به مبانی غدیر توجه شود و توجه می شد، امروز شاهد این همه مشکلات نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: امروز مردم و کشور در شرایط خاص چون کرونا واقع شده اند و باید پیروی سنت غدیر باشند و با پشتوانه و الگو گیری از غدیر اقدام به مساوات و دستگیری از مردم و نیازمندان بکنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: ما هر چه از غدیر فاصله داشته باشیم، چون از این جهت که غدیر تداوم دهنده اصل اسلام و دین است، به همین دلیل دیگر مشکلات هم بیشتر خواهد بود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha