جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر باید برگزار شود، گفت: در برگزاری این مراسم‌ها باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه، با اشاره در پیش بودن ایام محرم و صفر اظهار داشت: مومنان و عاشقان امام سوم شیعیان همه ساله برای رسیدن ایام عزاداری ایشان در ماه محرم خود را آماده می‌کنند و امسال نیز قطعاً باید عزاداری‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید درزمینهٔ نحوه برگزاری عزاداری‌ها گفت: همانطوری که رهبر انقلاب و علما فرمودند باید در این عزاداری‌ها توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل تصریح کرد: به هر حال اگر خطری وجود داشته و جان انسان‌ها در خطر باشد، نظر عقلایی بر این است که درصد خطر را پایین بیاوریم تا جان کسی به خطر نیفتد اما این موضوع نباید به این منجر شود که جلسات عزاداری تعطیل شود.

وی ادامه داد: عزاداری‌ها باید با همان شکوه قبلی برگزار شود و در این موضوع هیچ تردیدی نیست چرا که این عزاداری‌ها و مرثیه‌ها برای اهل بیت (ع) است که اسلام را زنده نگه داشته است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: نکته مهم در این میان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید هیئات و دسته جات عزاداری به صورت کامل آن را رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha