جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم حرم

حوزه/ یکی از کارشناسان دینی فلسفه خوشبختی را داشتن شخصیت خوب دانست و گفت: هرچه ما شخصیت مطهر و پاکی داشته باشیم و شبیه تر به پیامبر(ص) و آل ایشان باشیم برای ما تقدیر بهتری رقم زده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سیدرضا طباطبایی، طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به فلسفه خوشبخت شدن در دنیا و آخرت، ابراز کرد: هرچه ما شخصیت مطهر و پاکی داشته باشیم و شبیه‌تر به پیامبر(ص) و آل ایشان باشیم برای ما تقدیر بهتری رقم زده می‌شود.

وی با بیان اینکه شخصیت خوب شخصیتی به دور از آلودگی، صفت‌های رذیله و اندیشه ناپاک است، ادامه داد: این که می گویند مراقب افکارت باش که تبدیل به گفتارت می شود و مراقب گفتارت باش که تبدیل به رفتارت می شود و مراقب رفتارت باشد که شخصیتت می شود و مراقب شخصیتت باش که این شخصیت انسان است که سرنوشت او را رقم می زند، حرف درست و بجایی است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه ما مفتخر به ولایت امیرالمؤمنین(ع) هستیم، افزود: ما به تنهایی به مثابه آب قلیل هستیم که به محض برخورد با نجاست نجس می‌شود ولی اگر آب قلیل وصل به کر باشد حکم آب کر دارد و نه فقط با ملاقات نجس، نجس نمی‌شود بلکه آن شیء را هم پاک می‌کند.

وی با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره اظهار کرد: کسی که ارادت به اهل‌بیت(ع) دارد چهار خصلت در او ظاهر می‌شود؛ اول اینکه ذاتش پاک می‌شود، دوم طهارت نفس پیدا می کند، سوم انسان را از آلودگی‌ها تذکیه می‌کند و چهارم کفاره گناهان انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه خود ستیزی روش و شیوه اهل‌بیت(ع) و دوستداران‌شان است، گفت: ما باید پا روی نفس خود بگذاریم و کاری را بر اساس هوا و هوس خود نکنیم و آنچه را که رضای خدا در آن است انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha