جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمع آوری کمک‌های مالی مسلمانان آلبرتا برای قربانیان انفجار بیروت

حوزه/ داوطلبان مسلمان با همکاری انجمن مسلمانان آلبرتا در کلگری کانادا، برای کمک به قربانیان انفجار ویرانگر هفته گذشته در بیروت کمک‌ها جمع آوری می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، گروه مسلمانان آلبرتا در کانادا، کمک‌ها برای قربانیان انفجار بیروت جمع آوری کردند.

در این انفجارها بیش از ۱۵۰ نفر کشته و صدها هزار تن دیگر از خانه‌هایشان آواره شدند.

 محمد عواد یک دوطلب انجمن مسلمانان آلبرتا که در جمع آوری کمک‌های مردمی همکاری داشته با بیان اینکه هر بار به اخبار انفجار در لبنان می‌اندیشد، که کشور وطن او است؛ به گریه می افتد، و می‌گوید: من احساس می‌کنم که انفجار از کشور گریخته و به من رسیده است. و از هر نظر احساسات ما را جریحه دار می کند.

وی از هموطنانش خواست در این شرایط ناگوار به مردم لبنان کمک کنند.

انفجار هولناگ هنگامی اتفاق افتاد که ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم ، ماده شیمیایی بسیار انفجاری که در کود مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشتعل شد. حداقل ۱۵۰ نفر کشته شدند ، هزاران زخمی و ۳۰۰ هزار نفر از خانه هایشان آواره شدند. تحقیقات در مورد این فاجعه بر سهل انگاری احتمالی در مورد انبار مواد منفجره متمرکز خواهد شد.

این انفجار همچنین تجهیزات پزشکی و مواد غذایی را در بندر پایتخت نابود کرد ، در زمانی که لبنان در شرایط بحران مالی به سر می‌برد.

محمود مورا ، رئیس انجمن گفت: من نمی‌توانم تصور کنم الان وضعیت  چقدربد است. وقتی با دوستم و برادرم در خانه صحبت می کنم. آنها به من می‌گویند هر چقدر هم بد تصور کنی ، بدتر است.

مورا همچنین در لبنان بزرگ شد و در منطقه خانواده دارد.

وی گفت: باید خدا را شکر کنم که آن انفجار بعد از ساعت ۶ رخ داده است زیرا بندر در ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر بسته می‌شود. اگر این انفجا در ساعت ۳ رخ داده بود، تعداد قربانیان به مراتب بیشتر می‌شد.

کانادا اعلام کرده است که ۵ میلیون دلار کمک های بشردوستانه به لبنان ارسال خواهد کرد. براساس سرشماری آماری کانادا در سال ۲۰۱۶ ، بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن از مردم آلبرتای کانادا در لبنان متولد شدند. از این تعداد، بیش از ۴ هزار نفر در کلگری زندگی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha