پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حبیب الله فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: دو صفت مهم سخاوت و خوش اخلاقی انسان را زیر چتر ولایت خداوند قرار می‌دهد و شخص در آغوش خداوند و مورد لطف خداوند قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد،‌ طی سخنرانی که از صحن های حرم مطهر پخش شد، اظهار کرد: جانشینان رسول خدا ۱۲ نور هستند که توسط نبی خدا معرفی شده‌اند و بسیار مذموم و باعث تأسف است که عده‌ای حق را نپذیرفته و انصاف نداشتند و امثال یزید و هشام‌ها را به‌عنوان حاکم جامعه اسلامی انتخاب کردند.

وی افزود: بر اساس روایات، اولی الامر فقط ۱۲ امام معصوم هستند و نمی‌توان به اشخاص دیگر چنین نسبتی داد و حتی فقیه جامع‌الشرایط نیز در دایره اولی الامر نیست.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در ماه ذی‌الحجه آیاتی از سوره معارج نازل شد که محتوا و قضایای آن در فضیلت ولایت حضرت علی علیه‌السلام است و علمای اهل سنت نیز به‌درستی به این مطلب اشاره نموده‌اند به گونه‌ای که نقل کرده‌اند شخص خبیثی به نام حارثه بن نعمان بعد از شنیدن ماجرای غدیر ولایت حضرت را انکار نمود و از خداوند در خواست عذاب نمود که عذاب الهی گریبان این شخص ملعون را گرفت و به هلاکت رسید.

وی افزود: بنابر پیش بینی حضرت زهرا سلام الله علیها امثال حارثه بن نعمان زیاد بودند که در فکر ولایت حضرت را قبول نداشتند اما جرأت نداشتند بر زبان جاری بسازند که در گذر زمان این پیش بینی به واقعیت تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: طبق روایت کسانی که ولایت حضرت علی علیه‌السلام را قبول داشته باشند در دنیا و آخرت رستگار و بهشتی خواهند شد و کسانی که ولایت را انکار نمایند همانند شیطان خواهند بود که به آدم(ع) سجده نکرد و کافر شد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شاید سؤالی برای عده‌ای پیش بیاید که در دنیا باید چه اقدامی انجام بدهیم تا وارد بهشت بشویم و درب جهنم به رویمان بسته و مورد حمایت و سرپرستی و ولایت خداوند باشیم؟.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: دو صفت مهم سخاوت و خوش اخلاقی انسان را تحت ولایت خداوند قرار می‌دهد و شخص در آغوش خداوند و تحت و نظر لطف خداوند خواهد بود و خداوند این شخص را رها نمی‌کند تا داخل بهشت شود و این شخص از آتش دنیا و آخرت در امان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha