سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
واکنش تیم باشگاهی کلن به هوادار اسلام هراس   

حوزه/ لباس‌های اخیر تیم باشگاه کلن دارای تصویری از یک مسجد است که باعث شده‌اند یک هوادار ناشناس تهدید به لغو عضویت کند، اما این تیم در مقابل واکنش جدی از خودش نشان داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، باشگاه فوتبال کلن آلمان به اظهارات اسلام‌هراسی روز سه شنبه یکی از هوادارانش واکنش نشان داده و او را به خاطر برخورد ضدمسلمانی اخراج کرد.

آنطور که این باشگاه در توییتر منتشر کرده است، یک هوادار ناشناس لیگ بوندس‌لیگا نوشت:  امروز متوجه شدم که تیم باشگاهی شهر کلن لباس‌های ورزشی‌ای به تن خواهد کرد و با آن‌ها به  زمین بازی می‌رود که تصویر یک مسجد روی آنها قرار گرفته است. به دلیل این که نمی توانم با مسلمانان و مساجد ارتباط برقرار کنم ، اکنون خروج خود را از اعلام می‌کنم.

در مقابل باشگاه کلن تسلیم این نظرات اسلام هراسی آشکارا نشده و به آن واکنش صریح نشان داد.

در پیام توییتری باشگاه کلن در پاسخ به این طرفدار آمده است: ما اعضایی داشته‌ایم که به خاطر اینکه تصویر یک مسجد بر روی لباس ما قرار داشته می‌خواستند عضویت خود را لغو کنند. به آن‌ها می‌گوییم: خداحافظ و تشکر از  این ایده!

لازم به ذکر است آرم این باشگاه هنوز هم کلیسای جامع کلن را نشان می دهد ، اما بر روی پس زمینه لباس آن‌ها، یک منظره از شهر روی پیراهن باشگاه  کشیده شده که شکل یک مسجد به خوبی بر روی آن قابل مشاهده است.

آلمان ، کشوری با بیش از ۸۱ میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه ، دومین جمعیت مسلمانان در اروپای غربی را به خود اختصاص داده است.

این کشور نزدیک به ۴.۷ میلیون مسلمان دارد - ۳ میلیون نفر از با تابعیت ترکی هستند - و طبق برآوردها ، بیش از ۱۱٪ از جمعیت کلن مسلمانان هستند.

این شهر دارای چندین مسجد است ، از جمله مسجد مرکزی کلن که توسط اتحادیه مذهبی اسلامی ترکیه اداره می شود ، بزرگترین مسجد آلمان و یکی از بزرگترین مساجد در اروپا است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سپتامبر ۲۰۱۸ این مسجد را افتتاح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha