سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 913651
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر موسسه مجمع الفکر الاسلامی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌عباس رفیع، از مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی رفت و حجت‌الاسلام والمسلمین سعید نعمانی به عنوان مدیر جدید این موسسه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی، شامگاه سه‌شنبه، ۲۱ مردادماه با حضور آیت‌الله محسن اراکی در دانشکده اصول الدین قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌عباس رفیع، رئیس سابق مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی در این مراسم در سخنانی گفت: از ابتدای مدیریت بنده تالیف موسوعه السنة الشریفه و استفاده از ظرفیت محققان توانمند این مجموعه به عنوان کارهای محوری مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: تبدیل مؤسسه مجمع الفکر به پژوهشکده، برپایی نشست های علمی همچنین ساماندهی بخش‌های مالی و اداری  از جمله فعالیت‌هایی است که در این دوره صورت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیع با بیان اینکه ثبت قراردادهای و اسناد مالی به صورت سیستمی و فعال‌سازی برخی بخش‌ها مانند روابط عمومی و بین‌الملل این مؤسسه از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته بوده است، تاکید کرد: الان وضعیت مالی کاملا شفاف، به روز و روشن و فاقد هر نوع ابهامی است همچنین وضعیت اداری هم به همین منوال است.

رفیع تصریح کرد: واحد بین‌الملل پژوهشکده مشغول ترجمه نهج‌البلاغه شدند که تا چند وقت دیگر آماده نشر خواهد شد، همچنین آثاری دیگری در زمینه معارف اعتقادی، اخلاقی و فقهی در حال ترجمه است تا به فضای بین‌المللی عرضه شود.

انقلاب اسلامی پدیده کم‌نظیر تاریخ

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سعید نعمانی، مدیر جدید موسسه مجمع الفکر الاسلامی هم در سخنانی گفت: من در هر جایی توفیق فعالیت داشته‌ام خودم را سرباز نظام و انقلاب می دانم.
وی افزود: استاد ما شهید محمدباقر صدر در جمله‌ای پرمغز و پرمعنا که در قالب نامه‌ای برای ما فرستادند فرمودند ایجاد این انقلاب جزو آرزوهای انبیاء بود.

نعمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی رویدادی عظیم در تاریخ است، افزود: اگر حضرت سلیمان ملک عظیم داشت به خاطر این بود که با جن و ملائکه و ... حمایت شد ولی امام خمینی با کمک مردم و البته تاییدات خفیه الهی به پیروزی رسید.

رئیس جدید مؤسسه مجمع الفکر اضافه کرد: بنده مدتی افتخار نمایندگی مقام معظم رهبری را در سودان و برخی کشورهای آفریقایی داشتم؛ ایشان سفارش فرمودند که نخبگان این کشورها را جذب کنید و ماهم تلاش هایی در این راستا انجام دادیم و معتقدم باید این نوع کارها گسترش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه موسساتی مانند مجمع الفکر  باید معارف اهل بیت(ع) را در اختیار جهانیان قرار دهند، اضافه کرد: امروز شاهدیم چه ظلم‌های بزرگی در دنیا رخ می‌دهد و چه افراد نالایق و عجیب و غریبی دنیا را اداره می‌کنند.

رئیس جدید مؤسسه مجمع الفکر با بیان اینکه دنیا تشنه علوم اهل بیت است، تصریح کرد: امام رضا(ع) فرمودند که امر ما را که علوم ما است احیا کنید و بدانید مردم اگر محاسن کلام ما را بدانند از ما تبعیت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: مشکل امروز، مشکل جهل است بنابراین مسئله، تنها تولید علم نیست بلکه باید راهکارهایی برای نشر علوم اهل بیت در دنیا داشته باشیم زیرا دنیا تشنه این علوم هستند و بشر چاره‌ای جز پناه به این معارف ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نعمانی با بیان اینکه در مجمع الفکر کارهای بزرگی با امکانات محدود انجام شده است، تصریح کرد: این مجموعه با وجود بودجه‌های مالی بسیار اندک موسوعه السنة شریفه را تالیف کرده که از یک موسسه بزرگ و با هزینه‌های مالی زیاد ممکن بود.

رئیس جدید مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی بیان کرد: فعالیت‌های این موسسه با اخلاص پیش رفته است و حتی تعجب مقام معظم رهبری را برانگیخته بود که چطور با این بودجه کم چنین کارهای بزرگی انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha