سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رئیس جمهور

حوزه/ قالیباف با اشاره به نامه دفتر رئیس جمهور در خصوص علت عدم حضور روحانی در مراسم رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صمت، گفت: ستاد کرونا حضور رئیس جمهور در مجلس را به مصلحت ندانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 22 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، در تذکر شفاهی با اشاره به تبصره 1 ماده 204 و همچنین بند 1 ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در این ماده به حفظ شأن مجلس تاکید شده و ما باید براساس این آیین نامه عمل کنیم. ماده مذکور به صراحت اعلام کرده که رئیس جمهور هنگام معرفی وزیر پیشنهادی باید در مجلس حضور داشته باشد و به مدت یک ساعت درخصوص کلیات برنامه های وی صحبت کند.

بیشتر بخوانید:

دست رد مجلس بر سینه مدرس خیابانی

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس آیین نامه اختیاری برای رئیس جمهور درخصوص حضور در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی وجود ندارد، بلکه ایشان مکلفند در مجلس حاضر شوند، تصریح کرد: گفته می شود ستاد ملی کرونا به ایشان توصیه کرده در مجلس حضور نداشته باشند، حال باید بگوییم که شمایی که به یک میلیون دانش آموز می گویید در آزمون کنکور شرکت کنند، آیا خون شما از آنها رنگین تر است. این تبعیض آشکار بوده و مغایر بند 9 اصل 3 قانون اساسی است که تبعیض آشکار را ممنوع کرده است.

وی ادامه داد: بیش از 270 نماینده مجلس به صورت روزانه برای انجام امور مردم به مدت 10 الی 12 ساعت در کنار هم می نشینند. حال ستاد ملی کرونا اگر قرار است تصمیمی بگیرد باید برای تک تک ملت ایران تصمیم گیری کند، از این جهت اقدام رئیس جمهور برای عدم حضور در مجلس توهین به مجلس است. از طرف دیگر امروز آخرین روز قانونی سرپرستی وزارتخانه صمت در غیاب وزیر است، آیا انتخاب این زمان نوعی توهین به مجلس نیست؟ چرا که مجلس را در مقابل کار انجام شده قرار دادند. از این رو از هیئت رئیسه محترم مجلس درخواست می کنم توصیه های لازم را در این رابطه به رئیس جمهور بدهند.

دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: آقای امیری، معاونت امور مجلس ریاست جمهوری درخصوص عدم حضور آقای روحانی، نامه ای به بنده نوشتند که آن را متذکر می شوم. همچنین نامه رسمی دفتر ریاست جمهوری هم چند روز قبل برای بنده ارسال شده و هیئت رئیسه در جریان این موضوع قرار گرفتند که رئیس جمهور از ستاد ملی کرونا درخصوص حضورش در مجلس استعلام کرده، اما آنها به جهت شرایط کرونا، مصلحت ندیدند.

وی اظهار کرد: معاون رئیس جمهور نامه مکتوب را امروز به من داده اند.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha