پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم توجیهی

حوزه/ ستاد بازسازی عتبات عالیات یادگار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و کل مرمت ها و ساخت و ساز عتبات عالیات توسط این ستاد انجام می گیرد؛ همچنین وظیفه ی این ستاد، ساخت و ساز و تجهیز عتبات عالیات برای رفاه زائرین محترم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام کریمی در نشست توجیهی متولیان برگزاری مراسم محرم ۱۳۹۹ که پیش از ظهر امروز در مصلای قم برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه ی این ستاد، ساخت و ساز و تجهیز عتبات عالیات برای رفاه زائرین محترم آن هاست.

وی با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) خطاب به امیرالمؤمنین علیه السلام، گفت: پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی علیه السلام فرمودند: ای علی! هرکس قبور شما را زیارت کند و آنها را مورد مرمّت قرار دهد، مانند کسی است که در تعمیر بیت المقدّس، حضرت سلیمان را کمک کرده باشد.

حجت الاسلام کریمی عنوان داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات یادگار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و کل مرمت ها و ساخت و ساز عتبات عالیات توسط این ستاد انجام می گیرد؛ همچنین وظیفه ی این ستاد، ساخت و ساز و تجهیز عتبات عالیات برای رفاه زائرین محترم آن هاست.

وی گفت: در بحث ساخت و ساز تلّ زینبیّه و صحن حضرت زینب (س) بین دو کشور ایران و عراق مراوداتی بوده است که خوشبختانه طرف های عراقی تمام شرایط مدنظر ستاد را پذیرفته اند و ما هم وارد کار شده ایم و در حال ساخت آن هستیم.

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با اشاره به فعالیت های دیگری که تاکنون توسط این ستاد انجام گرفته، اظهار داشت: بزرگترین صحن عتبات عالیات در عراق که صحن حضرت زهرا سلام الله علیهاست، توسط همین ستاد ساخته شده است و در حال حاضر نیز ستاد بازسازی عتبات عالیات، در نجف، در ناحیه قبور طفلان حضرت مسلم، تلّ زینبیه و چند نقطه ی دیگر در حال فعالیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha