جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری همایش سالانه هم اندیشی ادیان در ساحل عاج

حوزه/همایش سالانه هم اندیشی ادیان طبق سنوات گذشته امسال نیز با حضور نمایندگانی از ادیان رسمی و اقلیت های مذهبی در شهر ابیجان پایتخت کشور آفریقایی ساحل عاج برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، همایش ملی هم اندیشی ادیان که از سال 2001 و به توصیه شیخ آلفا فوفانا ابوبکر، رئیس وقت مجلس اسلامی کشور ساحل عاج تبیین و پایه گذاری شد، امسال نیز علیرغم شرایط خاص کرونایی در محل تالار سبز شهر ابیجان پایتخت این کشور و با حضور جمع قابل توجهی از فعالان سیاسی و مدنی، فرهیختگان و نمایندگانی از ادیان رسمی و نیز جریانات و فرق مذهبی این کشور برگزار شد.

در خلال این گردهمایی سالانه، نمایندگانی از کلیسای کاتولیک، کلیسای پروتستان، کنیسه یهودیان پایتخت و نیز رئیس وقت انجمن اسلامی این کشور هر کدام به نوبت ایراد سخنرانی کرده و نکات و پیشنهاداتی پیرامون مسئله عبادت، تطبیق آن با شرایط فعلی کرونایی و نیز تشویق جوانان به گرایش به دین و مذهب بیان کردند.

لازم به ذکر است، در این مراسم شیخ محمد بوجویی، از مبلغان شیعه و فعال مدنی کشور ساحل عاج به نمایندگی از طرف اقلیت شیعیان این کشور حضور داشت.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت شئون دینی کشور ساحل عاج، بیش از هفتاد درصد از مردم این کشور از پیروان سه دین رسمی اسلام، یهودیت و مسیحیت بوده و الباقی نیز به ادیانی همچون نماد پرستی و مذاهب بومی آفریقایی گرایش دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha