شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید سعید فطر در قزوین

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان از برگزاری نماز ظهر عاشورا در ۱۲ نقطه این استان با رعایت ضوابط بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام علی شکری، در جمع خبرنگاران گفت: نماز ظهر عاشورا با حضور مردم متدین و عزادار استان سمنان در مراکز شهرها و شهرستان‌های استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در دو نقطه استان سمنان آئین عزاداری محوری نیز امروز همزمان با تاسوعای حسینی برگزار می‌شود، بیان کرد: در مجموع ۱۴ نقطه استان سمنان شاهد برگزاری آئین معنوی در ظهر روز تاسوعا و عاشورای حسینی خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در سمنان در میدان امام حسین (ع) از ساعت ۱۲ الی ۱۳ برگزار می‌شود، اظهار داشت: آئین مشابهی در شهرستان مهدی‌شهر در خیابان صاحب‌ الزمان (عج) و از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در روز عاشورا برگزار می‌شود و  مراسم تاسوعای حسینی نیز در این شهرستان از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در همان مکان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه شاهرودی‌ها نیز نماز ظهر عاشورا را از ساعت ۱۲ الی ۱۳ در مسیر ساعت گل برگزار خواهند کرد، افزود: مراسم مشابهی از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در میدان عاشورای شهر میامی برگزار می‌شود و این مراسم معنوی در روستای نردین از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در مقابل مسجد جامع برگزار خواهد شد.

وی افزود: نماز ظهر عاشورا در گرمسار هم از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با حضور مردم در میدان امام خمینی (ره)، در آرادان از ساعت ۱۲ الی ۱۳ در میدان امام خمینی (ره) و در ایوان کی در محوطه امام زاده عاقب از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با حضور مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در سه نقطه دامغان برگزار می شود، تاکید کرد: این آئین معنوی از ساعت ۱۲ الی ۱۳ در بوستان پارک دانشجو، انتهای بلوار جنوبی و حسینیه ابوالفضل (ع) برگزار خواهد شد و در روز تاسوعای حسینی نیز آئینی مشابه در این شهر در حال برگزاری است.

وی به برگزاری نماز ظهر عاشورا در سرخه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ به در  میدان ولی عصر (عج) اشاره کرد و گفت: آئین ویژه روز تاسوعای حسینی نیز در این شهرستان از ساعت ۱۶ الی ۱۹ به میزبانی گلزار شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: همراه داشتن وسایل شخصی مانند چادر نماز، مهر، تسبیح، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مدام و مستمر از ماسک تا انتهای مراسم، پذیرایی نکردن از نمازگزاران و … از الزامات آیین های تاسوعا و عاشورای حسینی در استان سمنان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha