جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاونت آموزش  -معاونت آموزش حوزه

حوزه/معاون آموزشی حوزه های علمیه به طراحی حدود ۵ شیوه آموزشی ارائه شده در دستورالعمل کلی معاونت آموزش حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: با عنایت به اینکه اولویت، تحصیل حضوری است اما با توجه به شرایط باید توسط مدیریت های استانی، شیوه های آموزشی اداره شود، حضوری، نیمه حضوری، تلفیقی و غیر حضوری محض برخی از شیوه های تحصیلی در سال جدید می باشد که می بایست توسط مناطق مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد ظهر امروز در هم اندیشی و بررسی آخرین دستورالعمل های آموزشی مدارس علمیه کشور که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه با سخنرانی ضبط شده مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در صحن مدرسه فیضیه (در صورت عدم تغییر) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی مراسم آغاز سال به صورت مجازی و همچنین از سوی رسانه ملی پخش خواهد شد، افزود: این مراسم روز شنبه ساعت ۱۰ با حضور تعدادی از شخصیت های علمی و حوزوی برپا خواهد شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به وضعیت تدریس و تحصیل در سال آموزشی پیش رو گفت: با توجه به شرایط و وضعیت قرمز، زرد و سفید میزان شیوع کرونا در مناطق مختلف کشور، دستورالعملی به صورت مشترک برای مدارس علمیه سراسر کشور ارسال شده است ولی آنچه باید به آن توجه داشت، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری توصیه ها وپروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد ادامه داد: به طورکلی اصل ما بر اینست که درس ها به صورت حضوری شکل بگیرد، چرا که رونق تحصیل و تدریس در همین رفت و آمدها و ترددها است. امروز مدارس، کادر علمی و اساتید پای کار هستند تا فصل تحصیلی همانطور که از نامش پیداست درس و بحث به انحا مختلف شروع شود و ما چیزی به عنوان تعطیلی درس نخواهیم داشت.

وی اظهارکرد: خواست مراجع و بزرگان حوزه آن است که دروس به وقت شروع شوند و فضا باید کاملا درسی باشد، البته که مسأله حفظ سلامت افراد اصل است و حوزه های علمیه پیشتاز بودند و رهبری معظم نیز تاکید بر رعایت این موضوع داشتند، لذا باید به دستورالعمل های ستاد ملی کرونا توجه داشت و به عنوان یک اصل حاکم باید رعایت شود.

معاون آموزشی حوزه های علمیه با اشاره به طراحی ۴-۵ شیوه آموزشی ارائه شده در دستورالعمل کلی معاونت آموزش حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: با عنایت به اینکه اولویت تحصیل حضوری است اما با توجه به شرایط باید توسط مدیریت های استانی شیوه های آموزشی اداره شود، حضوری، نیمه حضوری، تلفیقی و غیر حضوری محض برخی از شیوه های تحصیلی در سال جدید می باشد که می بایست توسط مناطق مدیریت شود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جاسم سمیری IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    2 0
    ببخشید برای غیرحضوری بسته چیز نمیدن نه برنامه مخصوصی نه کمک به طلاب در مورد بسته های اینترنتی طلبه جماعت از کجا بیارن با این قیمت های بالای بسته ها
  • قاسم IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    8 1
    بعضی حوزه ها با اینکه توی شهری هستن که وضعیتش قرمزه ولی به زور میخوان بچه‌های مردم رو بکشونن سر کلاس ....
  • م ر IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    آقا خواهشا نظارت کنید بعضی حوزه هاوتو همین قم زیر خاکی درساشون اجبارا حضوریه
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      1 0
      به سایت رسمی مدارس تخصصی فقهی مراجعه نمایید. بطور مثال سایت رسمی مدرسه تخصصی فقهی امام کاظم (ع) قم مستقر در حوزه علمیه امام کاظم (ع) قم در میدان معلم سایت رسمی مدرسه تخصصی فقهی امام باقر (ع) پر سابقه ترین مدرسه تخصصی فقهی قم سایت رسمی مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی در جنب مدرسه معصومیه قم و سایر مدارس تخصصی فقهی در اطلاعیه های رسمی مندرج در این سایتها تصریح شده است حضور کلیه طلاب این مدارس در شهر قم الزامی است و طلاب ساکن شهرستان لازم است به قم آمده و در خوابگاه های اختصاصی خود این مدارس ساکن شوند مگر طلابی که علائم کرونا داشته باشند. قابل ذکر است بسیاری از این مدارس از مدتها قبل در طی تابستان کلاس های خود را آغاز کرده اند.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 0
    ماچه گناهی کردیم که رفتیم مراکز تخصصی چرا نظارت نمیشه قم قرمزه ولی این مراکز اجبار به کلاس حضوری برا ما شهرستانی ها دارند