شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رهدار

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم گفت: با اطمینان می گویم که چیزی که برای ما نوشتند واقعیت اروپا نیست، همچنان که نیچه در کتاب دجال، نظریه ابرحیوان را در توصیف انسان غربی مطرح می کند و می گوید انسان غربی به سوپر حیوان تبدیل شده و این در حالی است که به ما تفهیم کردند که آنها کدخدا و ما رعیت هستیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار، شامگاه جمعه در جمع عزاداران مکتب الحسین(ع) اصفهان با اشاره به ابعاد موضوع اسلام هراسی در اروپا، این مسئله را مربوط به سه دهه اخیر دانست و اظهار کرد: پروژه اسلام هراسی غیر از پروژه تحریف اسلام است که توسط مستشرقان صورت گرفت؛ در جریان تحریف اسلام مستشرقین بیش از هزاران جلد کتاب درباره بسیاری از مسائل مسلمانان کتاب نوشتند.

وی افزود: از قرن ۱۸ برپایی کنگره های شرق شناسی، تالیف دایره المعارف شرق شناسی و تاسیس دانشکده های شرق شناسی کار این جریان برای تحریف شرق به نفع غرب بوده است و یکی از جدی ترین، خطرناک ترین، موثرترین و در عین حال پنهانی ترین شیوه های حمله غرب به اسلام جریان شرق شناسی است.

حجت الاسلام رهدار با تاکید بر وادادگی اساتید و دانشگاه های جهان اسلام در برابر منابع پژوهشی شرق شناسی، تصریح کرد: در ماجرای شرق شناسی یکی از اتفاقاتی که رخ داده است روش شناسی مطالعات شرق شناسی است که یکی از این روش ها تحت عنوان نسخه شناسی است، یعنی هر اتفاقی که در عالم اسلام پیش می آمده به یک ریشه باستانی نسبت داده اند.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه واقعه کربلا از آن جهت که جزو وقایعی است که در تاریخ اسلام و غیراسلام جریان سازشده و در تاریخ اسلام هیچ واقعه ای به اندازه تاریخ کربلا به لحاظ تاریخی جریان ساز نبوده با روش نسخه شناسی ادعا کردند مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) ریشه باستانی دارد و برگرفته از عزاداری های ایرانیان در سوگ سیاوش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) این شیوه مستشرقان در برخورد با وقایع جهان اسلام را حائز دو نکته عنوان کرد و گفت: با این کار دو نکته را می گویند، در وهله اول تحریف می کنند یعنی این که می خواهند بگویند مسئله عزاداری یک مسئله ایرانی است و مسئله جهان اسلام نمی باشد و در وهله دوم می خواهند بگویند این مراسم ربطی به اسلام ندارد و هم چون مراسمی مانند عید نوروز است و در حقیقت در روش فیلولوژی نوع جریان ها، رخدادها و اتفاقاتی که در عالم اسلامی صورت گرفته را از عالم اسلامی منسلخ کرده و به یک ریشه باستانی نسبت داده است.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه و انتهای این کار آن است که اسلام خالی از جریان های جریان ساز و اتفاقات هویت ساز می شود، لذا ماجرای شرق شناسی از آن دردهای علمی پژوهشی قرون اخیر تحمیل شده بر عالم اسلامی است و خطرناک ترین پروژه نفوذ در جهان اسلام، جریان شرق شناسی است.

حجت الاسلام رهدار، تحریف آگاهانه ای را که مستشرقان درباره جهان اسلام و مسلمانان انجام دادند را درباره پدیده اربعین نیز مشابه عنوان کرد و ادامه داد:  مگر ممکن است چنین جریانی در رسانه های دنیا آن هم در عصر ارتباطات بازتاب پیدا نکند، اما این کاری است که جریان شرق شناسی انجام داده و امروز در اسلام هراسی به شکل دیگری در حال ادامه یافتن است.

وی افزود: این بازی غرب است که نخواسته اسلام و بزرگان آن دیده شود و نقاط تمدن ساز در اسلام پررنگ شود، لذا صدها جلد کتاب نوشتند و اظهار کردند شرقی ها عقب مانده، استبدادزده و  نژاد پست هستند تا حضورغرب را درعالم شرق توجیه کنند و نامی که غرب وحشی و غارتگر برای خود در جهان عرب قرار داد استعمار، به معنای جریانی که طلب عمران و آبادی می کند بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان نمونه هایی از غارت و چپاول غرب در کشورهای هند و مصر، غارت و استعمار ذهن را در کشورهای استعمارزده مهم ترین غارت عنوان کرد و گفت: امروز اتفاقی که در دوره سوم شرق شناسی افتاده ظهور مستشرقین شرقی است، یعنی شرقی هایی که به خود از پشت عینک غرب نگاه می کنند.

وی با اشاره به پاک سازی تاریخ ۱۰ قرن تاریک قرون وسطی توسط غربی ها، گفت: تاریخ سیاه قرون وسطی هزار سال است که آن را پاک کردند و وقتی تاریخ غرب را می خوانید به سهولت بین تاریخ آتن و فلورانس پل هوایی زده اند و این در حالی است که فرزندان ما در دانشگاه، کعبه آمال خود را غرب می دانند، زیرا صدها جلد کتاب و هزاران مقاله نوشتند، استاد دانشگاه همان ها را خوانده و ترجمه کرده و به دانشجویان می گوید.

رئیس موسسه فتوح اندیشه اضافه کرد: با اطمینان می گویم که چیزی که برای ما نوشتند واقعیت اروپا نیست، همچنان که نیچه در کتاب دجال، نظریه ابرحیوان را در توصیف انسان غربی مطرح می کند و می گوید انسان غربی به سوپر حیوان تبدیل شده و این در حالی است که به ما تفهیم کردند که آنها کدخدا و ما رعیت هستیم.

حجت الاسلام رهدار، جهان اسلام را در حال قدرت یابی و جهان غرب را در بستر احتزار و غروب عنوان کرد و ادامه داد: نظریه های پایان، نظریه های غربی هستند که به این نتیجه رسیده اند که غرب به پایان رسیده و این در حالی است که دانشگاه ما، غرب را در آغاز معرفی می کند و ماجرای اسلام هراسی ماجرای رشد اسلام گرایی در جهان به ویژه در اروپا است، چرا که نسل چهارم مسلمانی که اکنون در اروپا سربرآورده با نسل قبلی مسلمان مهاجر در اروپا فرق دارد.

وی تاکید کرد: نسل چهارم مسلمان متولد اروپا است و شهروند درجه یک می باشد و تمام قوانین شهروندی که برای شهروندان اروپا وجود دارد برای این نسل نیز صدق می کند و این نسل، نسل منتقم و عصبانی است و آمده است تا انتقام سه نسل تحقیر اروپا بر مسلمانان را بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، رشد اسلام گرایی در اروپا را کابوسی برای غرب دانست و گفت: غربی ها از اکنون به این فکر افتاده اند که به جای دموکراسی نسخه دیگری بیاورند، چرا که اگر با دموکراسی جلو بروند سی سال بعد مسلمانان حکومت را در اروپا به دست می گیرند، لذا امور دیگری را در دموکراسی می آورند.

وی اضافه کرد: غربی ها تا دیروز می گفتند قوام دموکراسی به رأی اکثریت است و اکنون می گویند جوهر دموکراسی رأی اکثریت نیست، بلکه رقابت است.
 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha