پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: شناسنامه حوزه علمیه به تولیدات علمی آن است، به همین دلیل تلاش های بسیاری در حوزه پژوهش انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ حوزه علمیه فارس که در مصلی قدیم نماز جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از الطاف خداوند به انسان این است که در کنار پیامبرانی که برای میل انسان به سعادت و خوشبختی و تعالی ارسال کرد، در کنار این پیامبران الهی ترجمان وحی در کنار پیامبران قرار داد، بی شک یکی از ترجمان الهی وجود حضرت زهرا(س) است.

وی در ادامه اضافه کرد: حوزه علمیه خواهران استان فارس علی رغم اینکه هنوز ۲۰ سال از تاسیس نگذشته با مشارکت مسئولان به ویژه حجت السالام والمسلمین موحد بحمدالله موفقیت های قابل توجهی را به دست آورده و با هدف گذاری میل به تراز انقلاب اسلامی، پژوهش و فرهنگی فعالیت های خود را آغاز کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس تصریح کرد: حوزه خواهران در اکثر شهرستان ها و حتی بخش ها نیز مدارس علمیه دایر کرده است؛ در حال حاضر ۳۲ مدرسه خواهران در استان وجود دارد با حدود ۴ هزار طلبه؛ علی رغم محدودیت های امسال حوزه خواهران حدود ۸۰۰ داوطلب را پذیرش کرده است،

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس خاطرنشان کرد: در بخش آموزش تلاش بر این است که ضمن حفظ مبانی آموزش، به مناسبت اقتضائات خاص استان دروسی را تعریف کنیم، لذا به تناسب استان فارس، ۲۰ واحد از مرکز قم بنا بر نیاز ها تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی به فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه خواهران فارس اشاره و مطرح کرد: فعالیت های هر مرکز آموزشی را نسبت به خروجی آن مجموعه محک می زنند، از این رو شناسنامه حوزه علمیه به تولیدات علمی آن است، به همین دلیل تلاش های بسیاری در حوزه پژوهش انجام شده است.

دبیر جامعه اساتید حوزه علمیه فارس با اشاره به شرایط کرونایی بیان کرد: حوزه علمیه یکی از برگ های زرین خود را در این ایام کرونایی بر جای گذاشت، از تلاش های بی دریغ جهادی طلاب در بخش ضدعفونی، تولید ماسک گرفته تا تغسیل و تدفین اموات کرونایی که کار بسیار ارزنده ای بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در پایان به فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: حوزه در مسائل فرهنگی حول محور قرآن کریم عمل می کند و بحث قرائت قرآن نیز در حوزه باید اوج بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha