جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لطفی نیاسر

حوزه/ مدیر کل صدا و سیمای استان قم گفت: تغییر یک سنت هزاروچندساله عزاداری در ایران و ارائه آداب جدید عزاداری با توجه به شیوع ویروس کرونا کاری بسیار دشوار بود و تبیین شیوه‌های جدید عزاداری و پوشش رسانه‌ای آن نیز به لطف الهی مسیر شد و توانستیم در عین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی محافل عزاداری را برگزار و هفت هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه رسانه‌ای از این محافل منعکس شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد لطفی نیاسر در آیین شکرگزاری اقامه عزای محرم و تقدیر از هیئات مذهبی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: دستگاه‌های بسیار زیادی در استان قم جهت اقامه عزای ماه محرم تلاش نمودند که لازم است از تمامی دستگاه‌های فرهنگی، سازمان تبلیغات، مسئولین حرم بانوی کرامت، دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی، سپاه پاسداران، هیئات مذهبی، و عموم مردم قدردانی نماییم.

مدیرکل صداوسیمای استان قم خاطرنشان کرد: تغییر یک سنت هزاروچندساله عزاداری در ایران و ارائه آداب جدید عزاداری با توجه به شیوع ویروس کرونا کاری بسیار دشوار بود و تبیین شیوه‌های جدید عزاداری و پوشش رسانه‌ای آن نیز به لطف الهی مسیر شد و توانستیم در عین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی محافل عزادار را برگزار نماییم.

وی افزود: همفکری و طراحی‌های شیوه‌های جدید عزاداری در جلسات متعدد با حضور سازمان‌های مرتبط با تمام توان انجام شد و هر خانه یک حسینیه و هر کوچه یک هیئت با رعایت نظم و زدن ماسک و…به خوبی انجام شد.

لطفی نیاسر تأکید کرد: در دهه اول محرم فقط استان قم و استان اصفهان اجازه پخش زنده از محافل عزاداری داشتند و در استان قم حدود هفت هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه از اقامه عزای حسینی از رسانه منعکس شد.

وی یادآور شد: گزارش خبری، رسانه‌ای، مطبوعاتی و… از شیوه عزاداری مردم استان قم و مخابره آن به کل کشور زبان‌زد شد و توانست شکوه این محافل را به ثبت برساند.

مدیرکل صداوسیمای استان قم تأکید کرد: هیئات مذهبی و مردم قم از این آزمون سربلند بیرون آمدند و ارشادات مراجع عظام تقلید، علما، وعاظ، خطبا و همراهی عموم مردم و هیئات مذهبی در این امر مهم بسیار راه گشا بود.

وی افزود: شبکه‌های مجازی هیئات مذهبی نیز از نغمه یا حسین آکنده بود و توانست شکوه این محافل را در جامعه به ثبت برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha