پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قاضی کانادایی پس از ۵ سال از زن محجبه عذرخواهی کرد

حوزه/ قاضی کبک که در سال ۲۰۱۵ از رسیدگی به پرونده یک بانوی مسلمان به خاطر داشتن حجاب اسلامی امتناع ورزیده بود، روز سه شنبه پس از گذشت ۵ سال از وی عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  cbc، یک قاضی استان کبک در کانادا که ۵ سال پیش از رسیدگی به پرونده یک زن مسلمان به خاطر داشتن حجاب اسلامی امتناع ورزیده بود، بالاخره مجبور به عذرخواهی شد.

الیانا مارنگو، قاضی کبک در سال ۲۰۱۵ از رانیا العالول محجبه خواسته بود در دادگاهی در مونترال حجابش را بردارد، و در جلسه دادرسی که روز سه شنبه در شورای دادگستری کبک برگزار شد، یک وکیل به نمایندگی از قاضی، متن عذرخواهی او را برای رانیا قرائت کرد.

شورای دادگستری نهادی است که وظیفه نظارت بر قضات کانادا را برعهده دارد.

در بیانیه‌ای کتبی مارنگو اذعان کرد درخواستش برای کشف حجاب این زن مسلمان اشتباه بوده است و از هر گونه ناراحتی که مسبب آن بوده ابراز پشیمانی کرده و هرگز قصد تخلف و بی‌احترامی به او را نداشته است.

مارنگو به این واقعیت اشاره کرد که در آن زمان او حجاب این زن مسلمان را با کلاه و عینک آفتابی که در اتاق دادگاه پوشیده می‌شود مقایسه کرده بود.

مارنگو گفت: اشاره من به کلاه و عینک آفتابی صرفاً به این منظور بود که نمونه‌ای از قوانین دادگاه را مثال بزنم قطعا قصد بی‌احترامی به اعتقادات شما را نداشتم.

او در پایان با صمیمانه ترین شیوه از این بانوی مسلمان عذرخواهی کرد. رانیا العالول نیز اعلام کرد که این عذرخواهی را می‌پذیرد زیرا دین او دین بخشش است.

گفته می‌شود این دادگاه در فوریه ۲۰۱۵ زمانی اتفاق افتاده که زن مسلمان برای ماشین توقیف شده خود به خاطر تخلف به دادگاه مراجعه کرد و مارنگو قاضی دادگاه به او گفت که لباس مناسبی ندارد و فضای دادگاه سکولار است و هیچ کس حق ندارد در آنجا از نماد مذهبی استفاده کند.

مارنگو حجاب را با کلاه و عینک آفتابی مقایسه کرد و گفت که حاضر نیست به پرونده وی رسیدگی کند.

پرونده به حالت تعلیق درآمد و سرانجام این بانوی مسلمان ماشین خود را پس گرفت. اما این داستان در سراسر جهان خبرساز شد. در نهایت ده ها نفر ، از جمله خود او، شکایات خود را به شورای دادگستری ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha