سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر نمکی - وزیر بهداشت

حوزه/ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار پیگیری اظهارات اخیر امام جمعه ملارد درباره پسرش شد.

به گزارش خبرگزار «حوزه» از تهران، دکتر سعید نمکی با ارسال نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه آورده است: اخیراً ویدئویی در شبکه­ های اجتماعی و فضای مجازی از سخنان امام جمعه محترم ملارد از تریبون نمازجمعه پخش شد که تصاویر هوشمندانه مخربی نیز بدان افزوده بودند که طبق فرمایش ایشان فرزند اینجانب که از حدود بیست سال پیش مهندس عمران است، به عنوان پیمانکار، سه طرح بیمارستانی را چند سال پیش گرفته و پول آن را برداشته و رفته است، لذا دستور فرمائید تا رسیدگی شود که اگر ایشان مدرکی دارند که آیا فرزند اینجانب پیمانکار است؟ (که نیست) وجهی را دریافت کرده است؟ (که نکرده است) و یا طرح ه­ای را که متعهد به اجرا بوده رها کرده است به اشد مجازات محکوم فرمائید.

متن نامه وزیر بهداشت بدین شرح است:

حضرت آیت ا... رئیسی 

رئیس محترم قوه قضائیه 

با سلام و احترام؛

 آنچه به استحضار می ­رسد شکوائیه نیست، گلایه ­مندی یکی از سربازان کوچک این مرز و بوم است که چهاردهه از ایام زندگیش را صادقانه موقوف خدمتگزاری مردم و اعتلای این سرزمین کرده است.

در سخت­‌ترین روزها و در سهمگین­‌ترین عرصه ­ها برای سربلندی و عزت نظامی که با خون هزاران شهید بزرگوار بر پای مانده تن به آتش زده و اینک فرماندهی یکی از هولناک ­ترین بلایای تاریخ همه­ گیری ­های جهان را ماههاست بر دوش می­ کشد و تلاش می­کند بی­وقفه و شبانه­ روز در اوج تحریم­های ظالمانه، مضایق ریال و ارز و تنگنای اقتصادی بی­بدیل سال­های پس از انقلاب، پرچم سرافرازی کشورش را با فداکردن آرامش، سلامتی و آبروی خود و همکارانش در عرصه جهانی برافرازد، نیامده تا نام و نان کسب کند آمده تا آبرو و جان فدا کند نیت نکرده این دوران را پلکان صعود دنیایش قرار دهد با خدایش عهد کرده تا هرچه دارد در این عرصه پربلا ببازد تا شاید بتواند از ابتلا و مرگ مردم عزیز کشورش ذره­ای بکاهد. 

اولین روزی که گام در این مجموعه پرتلاطم نهادم، مبارزه با فساد را در کنار برنامه ­ریزی زیربنائی، جهت توسعه زیرساخت ­ها، تقدم پیشگیری بر درمان، ایجاد ساختارهای هوشمند و ده‌ها مورد دیگر را هدف قرار دادم.

گرچه سیل و زلزله و آنفلوآنزا و کرونا نفس­گیر شد مع ­الوصف در استمرار راهی که برگزیدم از پای ننشستم. درگیری با مافیانی که سال‌ها شکل گرفته بود و در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی یکه ­تازی می­کرد کار ساده ­ای نیست. مجموعه ه­ای که تارهای نامرئی در دستگاه­های بیرون از وزارتخانه تنیده بود و ابزار گسترده تبلیغاتی برای تخریب در اختیار داشت، بلافاصله واکنش­ها شروع شد و غافلگیرانه همه امکانات را برای تهمت، افترا و نشر کذب بکار گرفت، امواج سهمگینی به­راه افتاد که یارای تاب ­آوری برای کمتر کسی می­گذاشت.

تعداد زیادی که در بین آن‌ها خیرخواهان مصلحت ­اندیشی هم بودند از من خواستند کوتاه بیایم، چون خود و خانواده ام بشدت تحت فشار و تهدید بودیم، اما از آنجا که معتقدم اگر روزی برای دفاع از مرزهای جغرافیائی کشور بشوق شهادت می­رفتیم امروز رسالت همگانی دفاع از مرز پاکیزگی و شفافیت است. موریانه ­ای که چارچوب نظام را می­خورد، فسادست همان اولویت مهمی که حضرتعالی به خوبی دریافتید و اولین گامتان در توسعه عدالت مبارزه با آن بود.

با حضور جنابعالی و دلگرمی از قول محکم پیگیری و حمایت در این راه پرهراس دلگرم ­تر ادامه دادم و مستحضرید که موارد متعددی بدون جنجال رسانه­ای و تشویش اذهان و تشدید بی­اعتمادی عمومی تقدیم شد و مورد پیگیری قرارگرفت. حاصل این شیوه خداپسندانه صرفه­ جوئی بیش از ۶۰۰ میلیون یورو در سخت ­ترین سال اقتصادی کشور و با وجود همه بلایا و مشکلات بود. ضمن آنکه کلیه موارد بلاتکلیف نیز تعیین وضعیت شد.

در این ایام طوفان هائی سازمان یافته و در مقاطع خاص شکل گرفت که به لطف پروردگار شر طراحانش به خودشان بازگشت. پرونده یکی از افرادی که اخیراً با صبوری اینجانب و پیگیری در مراجع محترم قضائی به سرانجام رسید و منتهی به صدور رأی محکومیت وی شد پدیده بسیار جالبیست، ایشان با ندامت از استفاده ابزاری مافیای دارو بیاناتی دارد که شنیدنیست که ان شاء الله بموقع به استحضار عموم خواهد رسید. ایستادن یک تنه در مقابل گروه بی ­انصاف و خدانشناسی که داروی تاریخ گذشته یا تقلبی را به کودک سرطانی معادل دریافت وجه گوشواره­هایش که مادرش در خواب درآورده و فروخته، می­فروشند کار ساده­ای نیست.

البته هرگز نباید شرافت و صداقت آنانکه در تمام سال‌های پس از انقلاب در تولید، واردات، توزیع و عرضه داروی مورد نیاز مردم شبانه­روز تلاش کرده ­اند با سیاه کاری گروهی سودجو نادیده گرفته شود. وسواس و واکاوی در ورود دانشجویان گروه پزشکی و مبارزه با صندلی­فروشی و برخورد با رانت در این حوزه، چراغ خاموش و بدون غوغا سالاری از دیگر مواردیست که حضرتعالی واقفید.

اخیراً ویدئویی در شبکه­ های اجتماعی و فضای مجازی از سخنان امام جمعه محترم ملارد از تریبون نمازجمعه پخش شد که تصاویر هوشمندانه مخربی نیز بدان افزوده بودند که طبق فرمایش ایشان فرزند اینجانب که از حدود بیست سال پیش مهندس عمران است بعنوان پیمانکار، سه طرح بیمارستانی را چند سال پیش گرفته و پول آن را برداشته و رفته است.

از آنجا که حدس من سوءاستفاده از سادگی ایشان بود مراتب را به برادر ارجمند و گرانقدرم جناب آقای حاجی علی اکبری رئیس محترم شورای سیاست­گذاری ائمه جمعه منعکس نمودم تا با تنویر ذهن ایشان خود به مرمت گفتار بی­ مبنای ایشان بپردازند.

زیرا معتقدم در این دوران حساس که دشمنان متحدند تا نهادها و شخصیت ­های روئیده از متن انقلاب را مورد هجمه قرار دهند خودزنی درون نظام شادمانی دیگران را سبب خواهد شد. مع ­الوصف بدلیل طولانی شدن این حرکت و استمرار شیطنت جریانی که به نیت انتقام­ جوئی از پرچمداران مبارزه با فساد از هر تلاشی فروگذار نیستند مراتب به استحضار رسید تا عنایت فرمائید. 

اولاً: دستور فرمائید تا رسیدگی شود که اگر ایشان مدرکی دارند که آیا فرزند اینجانب پیمانکار است؟ (که نیست) وجهی را دریافت کرده است؟ (که نکرده است) و یا طرح ه­ای را که متعهد به اجرا بوده رها کرده است به اشد مجازات محکوم فرمائید. اینجانب در مبارزه با فساد خویش و بیگانه نمی­ شناسم.

فرزندان من پدری را تجربه کرده ­اند که با چهار دهه خدمت ریالی از بیت ­المال را جابجا نکرده، یک روز حق مأموریت قانونی نگرفته، اگر غذائی در دفترش خورده وجهش را پرداخته و لیتری از بنزین اتومبیل دولتی صرف خانواده ­اش نشده است اگر در سایه چنین پدری فرزندی ناخلف آن گونه که شیخ بزرگوار از جایگاه خطابه ­های امیرالمومنین (ع) می ­فرماید حضور دارد حقش کشیدن سخت ­ترین مجازات هاست.

ثانیاً:. اما اگر آنچه فرموده ­اند کذبست، بعنوان رئیس محترم حق طلب قوه قضائیه اجازه ندهید بعضی از جایگاه‌ها و تریبون‌ها از برخورد قانونی مصون باشند فساد فقط یک جنبه اقتصادی ندارد، لجن­مال کردن حیثیت سربازان صدیق نظام، بی­اعتمادی مردم از حکومت و اینکه بگویند "اینهم پرچمدار ضد فساد" و بهره برداری مفسدین اقتصادی در راستای تبرای خود از آنچه بر حقوق بیت ­المال روا داشته ­اند به بهانه گفتار بی­ مبنا و ناشیانه فردی از تریبون با اهمیت نمازجمعه نیز نیازمند برخورد و پیگیریست.

تمنای اینجانب در این راستا، جهت دفاع و اعاده حیثیت خود نیست که مردم شریف این سرزمین حداقل خدمات سرباز خدمتگزارشان در چهاردهه خدمت را می­شناسند بلکه دفاع از آنانیست که گامی برای فسادستیزی بر­می­دارند و با برنامه­ریزی سازمان یافته در قدم­های اول خانه ­نشین و یا به طرق دیگر گرفتار می ­شوند و دیگران نیز با نگرانی از جو تخریب در این راه پرهراس گام نمی­نهند و این خود می­تواند به بقای فساد بیانجامد.

توفیق، عزت و سربلندی آن عزیز ارجمند را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

دکتر سعید نمکی

 فیلم سخنان امام جمعه ملارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    6 1
    هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه تری از تازه تری می‌رسد خداد به داد مابرسه ازدست کسانیکه بلندگو دارن دین ندارن
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      سلام دوست عزیز عجله کردی حالا شما از امام جمعه عذر خواهی کن
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 1
    آقای وزیر واقعا یک امام جمعه تا مطمئن نباشد چنین حرفی را نمی‌زند
  • یوسف IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    سروته یه کرباسن
  • احمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 1
    وزرای بهداشت عمدتا انسانهای شریف و نجیبی بوده و هستند . دکتر نمکی هم بنظرم انسان بزرگی می آد . کسی جرات ندارد اختلاسگران و رانت خوران گردن کلفت را معرفی کند اما با اتهام زنی به آدم های شریف گور خود را پر می کنند . در مقام امام جمعه هم باشی و چنین ادعایی بکنی !!!اگر قضیه واقعیت نداشته باشد به نظرتون آن را دین در کحایش بگذارد
  • مهدی جایروندی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    استغفرالله ربی واتوب الیه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    آقای وزیر اگر شما جای امام جمعه بودی و می فهمیدی اشتباه کردی جرات داشتی از تریبون صدا و سیما عذر خواهی کنی و طلب بخشش کنی
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    کلا فرقی نداره آقازاده فرزند کیه شما یه آقا زاده معرفی کنید که از موقعیت پدرش استفاده نکرده باشه من میخوام بدونم فرزند این امام جمعه محترم چیکاره است
  • حسین IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    به خدا تهمت زدن به هر کسی به راحتی انجام میگیرد ولی ایا میشه جواب ابروی ریخته مردم رو در مقابل خدا داد حضرات محترم اگر از مورد فسادی در هر زمینه مطلع هستید به علی راه کارش مشخصه و نیازی نیست جامعه رو ملتهب کرد وغصه تمام این بی فکری خودمان را باید رهبر عزیزمان بخورد تو رو به خدا یک کم قبل از زدن هر حرفی فکر کنیم چون حرف نگفته را همیشه میشود زد ولی وقتی زده شد دیگه نمیشه کاریش کرد پس بیاییم به فکر ابروی هم باشیم از هر دو جناح یادمون نره ابروی اقای پناهیان رو با یک تهمت به باد دادیم و هیچکس نیامد بگوید اقا این حرفها مدرکش کو . به خدا جواب خدا رو دادن سخت که هیچ محاله ؟
  • باقر IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    سلام . خدا کنه قصد و غرض سیاسی و سرکوب حزب چپ و ... نباشد. تهمت بیجا یقه آدم را خواهد گرفت. هر که باشد. توکل به خدا کنیم. تا جایی که می توانیم درستکار باشیم.
  • برات ناطق IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    من به امام جمعه ملارد توصیه میکنم اول بره تحقیق کنه بعد حرف بزنه.امیدوارم آقای نمکی وزیر شجاع و پاک باخته که برخاسته مکتب حاج قاسم هستش حلال کنه این روحانی رو
  • امراله مهماندوست IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    آقای رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه با سلام احتراما به فکر مردم فقیر باشید اینجانب چند جلسه به دادگاه رفته ام مجبورم چند جلسه دیگر هم بروم ولی به خاطر بی پولی مجبور شدم به بهانه ای که محکمه پسند بود همه پی گیری های قضایی ام را تعطیل کنم
  • امراله مهماندوست IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی فقیر بودند بعد شدند حاجی غنی و خیلی ها هم وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی ناتوان بودند شدند حاجی توانا خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی ضعیف بودند بعد شدند حاجی نیرومند نام این شهر جدید را به جای این شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس با هرمعنی که داشته باشد بایستی می گذاشتند شهر جدید صدرای شهرستان شیراز استان فارس کارکنان ادارات دولتی و عمومی شهر جدید صدرا و بنگاه داران مربوطه جمع این افراد برای صد نسل بعد از خودشان ثروتی عظیم مانند تعداد زیادی باغ شهری و ... فراهم کردند خوش به حال فرزندانشان و نوه ها و نتیجه ها و نویره هایشان
  • امراله مهماندوست IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    تاكنون فقط مردم شهرستان لار درمجلس شورای اسلامی ایران نماينده داشته اند و مردم شهرستان هاي خنج و اوز و گراش فاقد نماينده ای درمجلس شوراي اسلامي ایران بوده اند و تاکنون مجبور بوده اند به نامزدی از شهر لار برای نمایندگی مردم در مجلس شورای ملی سابق و اسلامی فعلی رای بدهند (البته دو بار نامزدی از شهرستان گراش برای نمایندگی مردم شهرستان های لار و گراش و اوز و خنج رای آورده است اما از مردم شهرستان های خنج و اوز که اکثریت از هم وطنان اهل سنت می باشند تاکنون برای نمایندگی مردم درمجلس شورای اسلامی حتی نامزد هم نشده اند) كارصحيح اين است كه بدون توجه به جمعيت و مذهب و دین اكثريت مردم ساكن درهر شهرستان به مردم هر شهرستان يك نماينده درمجلس شوراي اسلامي ایران اختصاص دهند تا مردم هر شهرستانی در کشور نماینده ای واقعی در مجلس شورای اسلامی ایران داشته باشند.
  • امراله مهماندوست IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی فقیر بودند بعد شدند حاجی غنی و خیلی ها هم وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی ناتوان بودند شدند حاجی توانا خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی ضعیف بودند بعد شدند حاجی نیرومند نام این شهر جدید را به جای این شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس با هرمعنی که داشته باشد بایستی می گذاشتند شهر جدید صدرای شهرستان شیراز استان فارس کارکنان ادارات دولتی و عمومی شهر جدید صدرا و بنگاه داران مربوطه جمع این افراد برای صد نسل بعد از خودشان ثروتی عظیم مانند تعداد زیادی باغ شهری و ... فراهم کردند خوش به حال فرزندانشان و نوه ها و نتیجه ها و نویره و ندیده هایشان
  • امراله مهماندوست IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 1
    چرا قرارگاه پلیس راه شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟ چرا قرارگاه امداد رسانی هوایی (اورژانس هوایی) شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش+ اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم که هر دو در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته اند مستقر شده باشند؟ چرا اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس (لارستان + گراش + اوز + لامرد + مهر + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟ چرا … چرا … چرا … چرا … این که شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم محل استقرار ادارات کل خدمات رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس ( قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) می باشند اشتباه بزرگ غیر قابل جبرانی است چون از هر طرف که فاصله زمینی و هوایی بین شهر خنج مرکز شهرستان خنج تا شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم از مسیر راه جدید دیگ اشکن) + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند +خنج) را که محاسبه کنید از حدود 39 کیلومتر تا 49 کیلومتر می شود اما شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم در گوشه ای از جنوب استان فارس با فاصله ای بیش از دویست کیلومتری شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار گرفته اند. متاسفانه کسانی بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور ایران حکومت می کنند که آسایش مردم عادی (اکثریت مردم) شهرستان های جنوبی استان فارس برایشان مهم نیست اگر بود به جای شهرهای لار مرکز شهرستان لارستان شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بایستی شهرخنج مرکز شهرستان خنج به عنوان محل استقرار ادارات کل برای خدمات رسانی به مردم شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار می گرفت.