جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پناهجویان زندانی در استرالیا ۱ سال از غذای حلال محروم بوده اند

حوزه/ پناهجویان مهاجر در استرالیا که به بهانه‌های بهداشتی در محلی زندانی شده‌اند می‌گویند که به مدت ۱۲ ماه از تغذیه حلال محروم مانده‌اند و شرکت تولید کننده غذای آن‌ها گواهینامه حلال ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbs، پناهندگان زندانی در بریزبن در استرالیا، نسبت به عدم تغذیه حلال در بیش از ۱۲ ماه، به کمیسیون حقوق بشر این کشور شکایت کردند.

این زندانیان بیش از ۱۰۰ پناهنده مهاجر مرد هستند که پس از تخلیه از نائورو و پاپوآ گینه نو به دلایل پزشکی در هتل کانگارو پوینت در بریزبن در بازداشت نگه داشته شده‌اند و می‌گویند محروم نگه داشتن آنان از غذای حلال نوعی شکنجه روحی محسوب می‌شود.

امین فرید یک پناهجوی ایرانی گفت: پس از تحقیق توجه شدیم که غذاها توسط شرکت سرکو تهیه شده که غذای حلال در بریزبن ارائه نمی‌دهد.

گفته می‌شود طبق قوانین استرالیا، مقامات وظیفه دارند غذایی را که با اعتقادات دینی زندانیان تهیه شده است به آنان ارائه دهند و شرکت ارائه دهنده محصولات نیز باید دارای گواهینامه حلال از یک سازمان معتبر تایید صلاحیت غذای حلال برای مسلمانان باشد.  

علی قدری سخنگوی یک سازمان اسلامی شناخته شده و نهاد اصلی دارنده گواهی حلال در شورای اسلامی کوینزلند گفت: ما متوجه شدیم که این شرکت قرار داد حلال ندارد. بنابراین مهم نیست که این شرکت ها از کجا مواد غذایی خود را تهیه می کنند ، زیرا فرایندها، روش‌های آنها و سایر مواد مورد استفاده آنها قابل اطمینان خواهد بود.

وی افزود: ما به اندازه کافی در حق آنها ظلم کرده‌ایم که آنها را بدون هیچ جرمی در حبس طولانی مدت نگه داشتیم و اگر حتی نتوانیم آنها را تأمین و شرایط غذایی آنها را برآورده کنیم، این بی کفایتی حقیقتا یک نوع شکنجه روحی وحشتناک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha